Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Łodzi powstaje nowa dzielnica przemysłowa. Pracę znajdzie tam 7 tys. osób

Marcin Bereszczyński
Przedstawiciele Panattoni Europe przyszli do Urzędu Miasta Łodzi, żeby poinformować, że za kilka lat w Central European Logistic Hub będzie pracowało 7 tys. osób.
Przedstawiciele Panattoni Europe przyszli do Urzędu Miasta Łodzi, żeby poinformować, że za kilka lat w Central European Logistic Hub będzie pracowało 7 tys. osób. materiały prasowe UMŁ
W Łodzi powstaje nowa dzielnica przemysłowa. Będzie to kompleks logistyczno-przemysłowy firmy Panattoni Europe, który nazwano Central European Logistic Hub. Mieści się przy ul. Jędrzejowskiej w pobliżu autostrady A1. Za kilka lat pracować tam będzie 7 tys. osób.

Inwestycja Panattoni Europe już funkcjonuje. Zbudowano już 150 tys. mkw. powierzchni pod dachem, a w trakcie realizacji jest kolejne 180 tys. mkw. Docelowo Central European Logistic Hub zajmie powierzchnię ok. 180 ha, a w tym około 62 ha pod dachem. Panattoni Europe zamierza jeszcze dokupić działki, aby mieć 1 mln mkw. zakupionej powierzchni.

Władze Łodzi nazywają inwestycję Panattoni Europe Nową Dzielnicą Przemysłową Łodzi. Firmy, które zdecydowały się tam ulokować to m.in. BSH, Whirlpool, Compin, Smyk i Media Expert.

- To nie tylko centrum logistyczno-przemysłowe, bo otrzymujemy sporo zapytań z branż e-commerce i lekkiej produkcji - mówi Marek Dobrzycki, dyrektor Panattoni Europe. Zapytany o koszt inwestycji wyjaśnił, że budowa 1 mkw. hali kosztuje 600 euro. Przy 600 tys. mkw. powierzchni pod dachem należy oszacować wartość inwestycji na 360 mln zł. Do tego dochodzą koszty ponoszone przez firmy, które ulokowały się w Central European Logistic Hub.

- Po cichu na obrzeżach Łodzi powstaje największy park logistyczno przemysłowy w tej częsci Europy - powiedziała prezydent Hanna Zdanowska. - Z tytułu podatku od nieruchomości będzie wpływało do budżetu miasta po 40 mln zł. Za tę kwotę można zbudować 30 km dróg rowerowych lub 40 km chodników lub 10 km nowych dróg osiedlowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto