Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Europie będą się wzorować na nowym, łódzkim salonie BMW i Mini [zdjęcia]

Przemek Dana
Przemek Dana
Pierwszy salon Mini w Łodzi i jednocześnie największy salon BMW w regionie otwarty. Projekt zyskał uznanie architektów koncernu z Monachium.
Rozpoczął się drugi etap przebudowy ul. Łagiewnickiej

Premium Arena, bo tak nazywa się salon BMW i Mini przy ul. Rokicińskiej, ma aż trzy poziomy. Parter przeznaczony jest dla prezentacji aut nowych - 12 samochodów BMW i 5 Mini, pierwsze piętro dla aut używanych.

Dodatkowo w budynku znalazł się podziemny parking. - Chcemy, by te samochody były od początku doskonale traktowane - mówi Tomasz Bednarek, prezes Premium Areny. - Zaraz po przywiezieniu ich do salonu wstawiamy je do klimatyzowanego parkingu, dzięki czemu chronimy je przed czynnikami zewnętrznymi - dodaje Bednarek.

Do parkingu auta transportowane są specjalną windą, a następnie, by zminimalizować ryzyko ich uszkodzenia podczas manewrów, wjeżdżają na specjalną platformę i nią dowożone są do swojego stanowiska.

Salony BMW i Mini znajdują się co prawda w jednym budynku, ale każda część ma zupełnie inny charakter. Jasna część przeznaczona dla BMW ma dawać wrażenie przestrzeni, jazdy, prędkości.

Salon Mini oddawać ma natomiast charakter przestrzeni miejskiej, gdzie wiele jest kwadratowych kształtów i nawet prezentowane auta stoją względem siebie wyłącznie pod kątem prostym. Dodatkowo czarne ściany są tłem dla kolorowych neonów, które ożywiają miejską przestrzeń. - Mini to w końcu auto miejskie - wyjaśnia Wojciech Wyka, architekt odpowiedzialny za Premium Arena.

Nowe i używane BMW oraz Mini, a także wiele gadżetów można znaleźć w salonie

I chociaż każdy koncern ma swoje wytyczne dla dealerów, co do wyglądu salonu, to łódzkie rozwiązania architektoniczne tak spodobały się w departamencie BMW, odpowiedzialnym za wytyczanie tych wzorów, że salon dostał wyróżnienie. Znalazł się między innymi na oficjalnej ulotce BMW podczas ogólnoświatowej prezentacji BMW serii 3 w Portugalii.

- Salony BMW i Mini w Europie może nie będą identyczne, bo to zależy w dużej mierze od lokalnych uwarunkowań, ale wykorzystywać będą nasze podstawowe założenia architektoniczne - mówi z dumą Tomasz Bednarek. - Wszystko po to, by klient podobnie odbierał markę BMW i Mini, bez względu, w jakim salonie będzie - dodaje Bednarek.

Zobacz nietypowe auta łodzian w naszym Auto-Radarze

Kliknij w pierwsze zdjęcie, żeby rozpocząć przeglądanie fotogalerii:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto