Stanie się tak dzięki modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej. Według tych planów do Krakowa za dwa lata dojeżdżalibyśmy w 3 godziny (obecnie 5 godzin), a docelowo, czyli w 2020 roku, w zaledwie w 1,5 godziny.
Modernizacja CMK zakłada także przebudowę stacji leżących na tej linii. 5 mln zł zostanie przeznaczonych na wybudowanie dwóch peronów, przejścia podziemnego w Opocznie Południowym (podróż z Łodzi do Opoczna trwałaby nie tak jak teraz ok. 2 godzin, ale 40 minut). - Inwestycja ma być gotowa również w 2012 roku - poinformował w piątek Włodzimierz Fisiak, marszałek województwa łódzkiego, który spotkał się w tej sprawie z Witoldem Stępniem, wicemarszałkiem, przedstawicielami PKP Polskie Linie Kolejowe oraz władzami samorządowymi Opoczna.
W przyszłości właśnie Opoczno stałoby się ważnym węzłem kolejowym, gdzie CMK krzyżowałaby się z drugą linią dużych prędkości, czyli tzw. Y - trasą Warszawa, Łódź, Poznań, Wrocław. Ma ona powstać do 2020 roku. Wtedy pociągi jadące z maksymalną prędkością 350 km/h pokonywałyby trasę Łódź - Warszawa w ciągu 35 minut.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?