Łódzcy motorniczowie uważają, że poniedziałkowy przejazd przezydent Łodzi i dyrektora ZDiT punktualnym tramwajem był na pokaz. Ich zdaniem zakpiono w ten sposób z ich pracy.
- Poniedziałkowa przejażdżka to działanie pod publikę. Rzeczywistość jest zupełnie inna, bo rozkłady dla linii 3, 8, 10, 12 i 14 są wirtualne. W żaden sposób nie idzie przejechać z Retkini na Olechów zgodnie z rozkładem. Na pętlę Olechów przyjeżdża się średnio 8 minut później, więc motorniczemu z postoju pozostają 2 minuty. W tym czasie nawet nie zdąży skorzystać z toalety - podkreśla motorniczy. - Trochę lepiej jedzie się w kierunku krańcówki na Wyszyńskiego, ale i tak przyjeżdża się na nią średnio o 6 minut po czasie.
Podobno trzy tygodnie temu ZDiT razem z kierowcami MPK opracował realne rozkłady jazdy dla tramwajów kursujących po trasie W-Z.
- Zostały w nich uwzględnione rzeczywiste czasy przejazdu, a nie wirtualne, ale ZDiT ociąga się z ich wprowadzeniem tłumacząc, że wkrótce dostroi się system sterowania ruchem - podkreśla nasz informator z MPK. - Przy budowie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego też mamiono mieszkańców obietnicami, że system będzie doskonale działał, a wyszło jak zwykle. Takim podejściem ZDiT kpi z pasażerów MPK i motorniczych.
MPK przyznaje nawet, że wystosowało do ZDiT już kilka próśb o urealnienie rozkładów.
- Zdajemy sobie sprawę, że obszarowy system sterowania ruchem jest w trakcie kalibracji, jednak do czasu jej ukończenia motorniczowie mają niewielką szansę, by jeździć po trasie W-Z zgodnie z rozkładem - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK.
ZDiT nie widzi jednak w tym wielkiego problemu.
- MPK przekazało nam uwagi od związków zawodowych dotyczące wydłużenia czas przejazdu na liniach. Nadzorując przejazdy komunikacji miejskiej nie zauważamy częstych opóźnień - mówi Tomasz Andrzejewski ze ZDiT. - W zależności od kursów tramwaje notują niewielkie opóźnienia, ale jest ich stosunkowo niedużo w porównaniu z regularnymi kursami.
Dodatkowym utrudnieniem dla podróżujących są także tablice elektroniczne na przystankach, ktore nadal wyświetlają błędne komunikaty. Ostatnio wyświetlała się np. tylko jedna linia.
- Sytuacja z tablicami, na których widniały odjazdy tylko jednej linii, była spowodowana błędem systemowym. Każdego dnia pracownicy inżynierii ruchu czuwają nad poprawą i wdrażaniem systemu sterowania ruchem.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?