Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie prowadzi postępowanie wyjaśniającym wobec Polskiego Centrum Telemedycznego sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Jego celem jest wstępne ustalenie, czy przy zawieraniu umów o świadczenie usług medycznych TeleEKG doszło do naruszenia przepisów ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.
Wyślij kopię do UOKiK
- Przyglądamy się praktykom przedsiębiorcy stosowanym przy zawieraniu umów z konsumentami - przekazał Paweł Ratyński z Biura Prasowego UOKiK w Warszawie. - Gromadzimy skargi od konsumentów w całej Polsce i analizujemy je. Uprzejmie prosimy o przekazywanie skarg do rzeczników konsumentów oraz w miarę możliwości przesyłanie kopii do Departamentu Ochrony Interesów Konsumentów w UOKiK na adres [email protected]. W sporze z przedsiębiorcą warto korzystać z pomocy rzeczników, gdyż w odróżnieniu od prezesa UOKiK mają oni uprawnienia do występowania do przedsiębiorcy w sprawach indywidualnych. Po zakończeniu analizy podejmiemy dalsze działania w tym decyzje o ewentualnym sformułowaniu zarzutów.
Są zgłoszenia
- Po rozpowszechnieniu informacji o prowadzonym postępowaniu UOKiK otrzymałam już pierwsze zgłoszenia z mojego terenu - mówi Józefa Byczkowska, powiatowy rzecznik konsumentów w Kartuzach. - Najwięcej uwag dotyczyło pośpiechu. Adresaci nie mają czasu zapoznać się z dostarczanym im dokumentem, popędzani przez kuriera czy reprezentanta firmy, podpisują papiery. A klient ma prawo - i obowiązek - zapoznać się z treścią podpisywanego dokumentu. Jeśli kurierowi się spieszy - można poprosić o pozostawienie papierów i ponowną wizytę. Miałam też telefony z sąsiednich regionów - z koszalińskiego, bydgoskiego.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?