„Wpłyń na wolną wodę” to nazwa kampanii Fundacji Sendzimira, której celem jest promocja picia kranówki i podawania jej w lokalach gastronomicznych. Fundacja przeprowadziła badania statystyczne w lokalach w Łodzi, Krakowie i Warszawie.
Spośród 94 lokali tylko 11 przyznało się do podawania klientom wody z kranu na ich życzenie. W Łodzi przebadano 30 lokali. Okazało się, że tylko 2 z nich serwują klientom wodę z kranu. To dość zaskakujący wynik, zważywszy na fakt, że aż 20 łódzkich lokali ma zawartą umowę barterową z Zakładem Wodociągów i Kanalizacji.
Restauracje obawiają się pogorszenia wizerunku lokali przez podawanie klientom wody kranowej do picia. Tego zdania jest aż 63 procent lokali z Łodzi, Warszawy i Krakowa. Właściciele zaznaczają, że kranówka zostałaby wprowadzona do menu na życzenia klientów.
Efektem kampanii "Wpłyń na Wolną Wodę" ma być stworzenie sieci lokali, podających wodę z kranu.W każdym z miejsc znajdzie się oznaczenie informujące o serwowaniu kranów, broszura edukacyjna dotycząca jakości wody wodociągowej oraz karafki do jej podawania. „Jeśli prowadzisz restaurację lub inny lokal gastronomiczny i inaczej niż większość nie boisz się kranówki, już dziś skontaktuj się z nami” – namawia koordynujący kampanię Karol Grabias z Fundacji Sendzimira.
Fundacja rusza też z grą miejską. Za pomocą aplikacji, którą znajdziecie na : możecie zaznaczać miejsca, w których podawana jest woda z kranu. Gra rozpoczęła się 24 lipca i potrwa do 24 sierpnia. Przez pierwszy tydzień grze miejskiej towarzyszyć będzie kampania w komunikacji publicznej – spoty akcji będą wyświetlane w autobusach i tramwajach w Warszawie, Krakowie i Łodzi! Do wygrania - ekologiczne butelki na wodę.
Kampania obejmuje trzy miasta: Łódź, Warszawę i Kraków.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?