Wybór wariantu bezkolizyjnego skrzyżowania linii kolejowej z ul. Niciarnianą wzbudził ogromne emocje. Okoliczni mieszkańcy nie chcieli 8 metrowego wiaduktu nad torami. Po protestach przeprowadzono konsultacje społeczne.
Niciarniana - tunel czy wiadukt? Konsultacje z mieszkańcami Łodzi
Tunel drogowy jest możliwy do zrealizowania, w przeciwieństwie do tunelu kolejowego. Ponieważ soczewka wodna na Niciarnianej jest podłużna. Tory musiałyby przebić ją wzdłuż, natomiast tunel drogowy przebije soczewkę w poprzek.
Tunel na Niciarnianej będzie miał długość 210 metrów i zagłębiać się pod ziemię na 3,7 metra. Dlatego Niciarnianą nie będą przejeżdżać tiry i wysokie ciężarówki. W tunelu znajdzie się również przejście dla pieszych i ścieżka rowerowa. Będą one umiejscowione wyżej niż trasa dla samochodów, aby nie dochodziło do kolizji.
Tunel ma jedną słabość. Nie będzie możliwości skrętu z ul. Niciarnianej w ul. Józefa i w Nowogrodzką. To oznacza, że część mieszkańców będzie musiała najpierw dojechać do al. Piłsudskiego, aby wjechać na Niciarnianą.
Tunel musi powstać do września 2015 roku i ma kosztować 50 mln zł. Pociągi muszą dojeżdżać na Fabryczny w 2015 r., aby inwestycja związana z budową Fabrycznego nie utraciła unijnego dofinansowania.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?