Kodeks Krajobrazowy powstaje z myślą o realizacji czterech, głównych założeń, którymi są: kształtowanie ładu przestrzennego, ochrona krajobrazu kulturowego, poprawa wizerunku i poprawa jakości przestrzeni publicznej. Obecnie powstała uproszczona wersja projektu, który może ostatecznie ulec zmianie m.in. dzięki zaangażowaniu łodzian. W lipcu każdy będzie mógł zgłosić do niego swoje uwagi, pomysły i sugestie.
W projekcie miasto zostało podzielone na 4 obszary:
Obszar 0 – Park kulturowy na ul. Piotrkowskiej
Obszar 1 – Zabytki
Obszar 2 – Osiedla mieszkaniowe, obszary przemysłowe, domki jednorodzinne
Obszar 3 – Tereny zielone
Szyldy i reklamy nie będą dopuszczane na terenach zielonych, niewiele ma być ich także w obszarze drugim czyli na osiedlach, w okolicach przemysłowych i terenach z domkami jednorodzinnymi. Powstały też jasne, ujednolicone zasady umieszczania reklam na budynkach zabytkowych i historycznych. Szyldy będą mogły pojawiać się tylko na najniższej części elewacji, nad witrynami/oknami na budynku frontowym. Uregulowana będzie kwestia reklam kierunkowych wolnostojących, wprowadzony ma być zakaz umieszczania reklam na oknach pojazdów MPK oraz zakazy/regulacje dotyczące takich form jak murale reklamowe, banery, digital led i reklamy bez stałego mocowania.
W lipcu projekt zostanie wyłożony do opinii publicznej. Łodzianie będą mogli zgłaszać do niego swoje uwagi.
***
W Twojej okolicy reklamy "zaśmiecają" otoczenie? Są ustawione w dziwnych miejscach? Ewidentnie psują krajobraz? Wyślij nam zdjęcie najbardziej irytujących szyldów/banerów na [email protected]
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?