Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trwają prace nad kodeksem reklamowy w Łodzi. Znane są pierwsze założenia projektu

ŁC
Kodeks Krajobrazowy określi jasne, jednolite zasady umieszczania reklam w przestrzeni publicznej
Kodeks Krajobrazowy określi jasne, jednolite zasady umieszczania reklam w przestrzeni publicznej Grzegorz Gałasiński
W Łodzi powstaje Kodeks Krajobrazowy. Dzięki niemu ma poprawić się jakość przestrzeni publicznej. Dokument będzie regulował kwestię reklam. Łodzianie będą mogli zgłaszać swoje uwagi do projektu.

Kodeks Krajobrazowy powstaje z myślą o realizacji czterech, głównych założeń, którymi są: kształtowanie ładu przestrzennego, ochrona krajobrazu kulturowego, poprawa wizerunku i poprawa jakości przestrzeni publicznej. Obecnie powstała uproszczona wersja projektu, który może ostatecznie ulec zmianie m.in. dzięki zaangażowaniu łodzian. W lipcu każdy będzie mógł zgłosić do niego swoje uwagi, pomysły i sugestie.

W projekcie miasto zostało podzielone na 4 obszary:

Obszar 0 – Park kulturowy na ul. Piotrkowskiej
Obszar 1 – Zabytki
Obszar 2 – Osiedla mieszkaniowe, obszary przemysłowe, domki jednorodzinne
Obszar 3 – Tereny zielone

Szyldy i reklamy nie będą dopuszczane na terenach zielonych, niewiele ma być ich także w obszarze drugim czyli na osiedlach, w okolicach przemysłowych i terenach z domkami jednorodzinnymi. Powstały też jasne, ujednolicone zasady umieszczania reklam na budynkach zabytkowych i historycznych. Szyldy będą mogły pojawiać się tylko na najniższej części elewacji, nad witrynami/oknami na budynku frontowym. Uregulowana będzie kwestia reklam kierunkowych wolnostojących, wprowadzony ma być zakaz umieszczania reklam na oknach pojazdów MPK oraz zakazy/regulacje dotyczące takich form jak murale reklamowe, banery, digital led i reklamy bez stałego mocowania.

W lipcu projekt zostanie wyłożony do opinii publicznej. Łodzianie będą mogli zgłaszać do niego swoje uwagi.

***
W Twojej okolicy reklamy "zaśmiecają" otoczenie? Są ustawione w dziwnych miejscach? Ewidentnie psują krajobraz? Wyślij nam zdjęcie najbardziej irytujących szyldów/banerów na [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto