Trasa WZ: Będą zadaszone parkingi dla rowerów
Najbardziej zaawansowane prace prowadzone są na odcinku Piotrkowska-Kościuszki. Zakończyło się już tam wykonywanie trzech ścian szczelinowych. Wydrążono 170 metrów, co stanowi 2/3 całej długości tunelu (ma on mierzyć 240 metrów). Teraz z pomiędzy ścian koparki wybiorą grunt na głębokości od 2 do 2,5 metra. Następnie rozpoczną się prace nad wykonaniem stropu tunelu.
Pod łyżkami koparek znikają też ostatnie fragmenty przejścia podziemnego przy Piotrkowskiej. Po ich zakończeniu już ukończone ściany szczelinowe zostaną przedłużone z tymi, które powstają równocześnie na odcinku Piotrkowska-Sienkiewicza.
Mimo zimowej aury, prace podczas remontu Trasy W-Z przebiegają zgodnie z harmonogramem - mówi Katarzyna Mikołajec z Zarządu Dróg i Transportu. - Wylewanie betonu wstrzymano jedynie w okolicach 22-23 stycznia, gdy gwałtownie spadła temperatura. Wznowiono je 27 stycznia.
Jak twierdzą przedstawiciele wykonawcy, gdy temperatura spada poniżej -10 stopni, wylewanie betonu musi zostać wstrzymane. - Na placu budowy beton musi mieć co najmniej 10 stopni, zwłaszcza, że nie korzystamy z pomp. Prace wykonujemy za pomocą metody "kontraktor", a więc jest on wlewany bezpośrednio do leja.
Przebudowa Trasy W-Z planowo ma się zakończyć w drugiej połowie 2015 roku.
Czytaj też:
Trasa WZ: Od Retkini po Olechów. Rusza przetarg na drugi etap prac
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?