ZDiT nakręcił film o Trasie W-Z za 4 tys. zł [wideo]
Prace na Trasie W-Z trwają na całej długości odcinka od al. Włókniarzy do ul. Kilińskiego. Jak zapewniają przedstawiciele ZDiT i wykonawcy, na budowie nie ma żadnych opóźnień.
10 marca zamontowano betonowe belki o wadze pięciu ton każda. Można je zobaczyć po południowej stronie wykopu między ul. Piotrkowską a al. Kościuszki. 12 marca zakończy się wstawianie pierwszego segmentu. Kolejne będą montowane co 1,5 tygodnia. Cały strop na odcinku 170 metrów ma być gotowy do końca lipca.
Następnie rozpocznie się stawianie stalowej konstrukcji stacji przesiadkowej. W stanie surowym zobaczymy ją przed końcem 2014 roku. - Jednocześnie, pod spodem, wybrana zostanie ziemia do głębokości 8 metrów - mówi Jakub Osiecki, kierownik robót z firmy Mosty Łódź. - Następnie rozpocznie się budowa nawierzchni tunelu. Samochody będą jeździć 6,5 metra pod poziomem stacji przesiadkowej.
Setka nowych fotoradarów, odcinkowy pomiar prędkości - inspekcja się zbroi (MAPA)
Na całym odcinku wykonano już ponad połowę ścian szczelinowych. - W pierwszej kolejności wydrążyliśmy je tam, gdzie były najbardziej potrzebne - mówi Jakub Osiecki. - Priorytetem jest dla nas jak najszybsze ukończenie stropu pod stację przesiadkową i zakończenie prac przy Wólczańskiej.
Od strony al. Włókniarzy robotnicy układają już nowe szyny na podkładach. Tzw. zielone torowisko o długości 636 metrów zostanie ukończone w maju.
Na początku lipca drogowcy zamkną skrzyżowanie al. Kościuszki i Mickiewicza. Wciąż nie wiadomo, czy i w jaki sposób zostanie tam utrzymany ruch tramwajów. Nieoficjalnie mówi się o możliwości zastosowania tzw. bypassu.
Zobacz zdjęcia z placu budowy Trasy W-Z:
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?