Łodzianie mieli okazję wypowiedzieć się ma temat poszczególnych koncepcji w specjalnych ankietach. Na zwycięski wariant zagłosowało 640 osób. W kolejnym etapie dokumentacja projektowa trafi do Wydziału Ochrony Środowiska, który wyda decyzję. Następnie, na jej podstawie zostanie opracowany program funkcjonalno-użytkowy i rozpocznie się procedura przetargowa.
Wariant nr I trasy W-Z zakłada wymianę torowiska na całej długości trasy tramwajowej z wykorzystaniem najnowszych technologii. Linia tramwajowa będzie prowadziła od pętli w al. Wyszyńskiego na Retkini do pętli w ul. Rokicińskiej przy ul. Augustów na Widzewie-Wschodzie. Będzie przedłużona po nowej trasie ul. Rokicińską do ul. Hetmańskiej, dalej po stronie wschodniej tej ulicy do ul. Kazimierza Odnowiciela, następnie wzdłuż tej ulicy po jej południowej stronie z przejściem poprzecznym przez al. Ofiar Terroryzmu 11 Września i dalej w kierunku wschodnim do istniejącej pętli autobusowej, wokół której przewidziano budowę pętli tramwajowej.
- Dla ułatwienia przesiadek do pojazdów na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego przewidziano dobudowę dla tej trasy torowiska w ul. Piotrkowskiej i dobudowę torów wzdłuż trasy W-Z od ul. Piotrkowskiej do al. Kościuszki, tworząc centrum przesiadkowe - informuje projektant wariantu Juliusz Jasiński.
Trasa będzie liczyła ponad 17 kilometrów. Koszt realizacji ponad 623 mln zł, z czego 236 mln to unijne dofinansowanie.
Na podstawie źródła UML
Czytaj więcej: Tramwaje nie pojadą przez os. Chrobrego
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?