Pasażerowie w większości z zadowoleniem powitali nowe tramwaje.
– Są przestronne, mają bardzo wygodne tapicerowane siedzenia, no i ten zielonkawy kolor też jest bardzo ładny - komentuje pani Alicja, którą wysiadła z 18 na przystanku Piotrkowska Centrum.
Były też mniej przychylne komentarze, dotyczące sprowadzania do Łodzi kolejnych przechodzonych tramwajów z Zachodu.
– Traktują nas jak śmietnik Europy, to co u nich już się nie nadaje, trafia do nas i potem jest kłopot z utylizacją tych wszystkich części – narzeka pan Paweł.
W tym przypadku jednak nie można mówić o sprowadzeniu kolejnych używanych tramwajów, bo Variotramy są wypożyczone. Przez 8 miesięcy będą jeździły po Łodzi na różnych liniach, a MPK i pasażerowie ocenią, czy są one dla nas przydatne, czy nie. Jeśli testy wypadną pozytywnie, MPK ma możliwość zakupu 40 sztuk takich tramwajów. To pozwoliłoby na wycofanie z eksploatacji dużej partii najbardziej wysłużonych wagonów Konstal 805 Na. Łodzianie narzekają na nie z powodu wysokich stopni sprawiających problemy z wsiadaniem nie tylko seniorom czy niepełnosprawnym.
Wagony tramwajowe Variotram są w pełni niskopodłogowe oraz mają klimatyzację w części pasażerskiej i w kabinie motorniczego. Ciekawostką jest także podgrzewana podłoga w okolicach drzwi wejściowych. Wagony liczą nieco ponad 24 metry długości, 45 miejsc siedzących oraz 111 stojących.
Pojazdy w stolicy Finlandii zostały wycofane z ruchu w 2018 roku, bo ich eksploatacja okazała się kłopotliwa, a największym problemem były częste usterki zestawów kołowych, czyli wózków.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?