Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaje MPK Łódź są niszczone przez nieprzycinane gałęzie. Koszt odmalowania jednego wagonu- 6 tys.

Agnieszka Magnuszewska, (opr. ŁC)
Maciej Stanik/Archiwum
MPK Łódź straciło w ubiegłym roku kilkadziesiąt tys. zł na odmalowanie porysowanych tramwajów. Powodem zniszczeń są często gałęzie. Największe szkody powodują gałęzie m.in na pętli Stoki, na wyjeździe z pętli Niższa Telefoniczna między Pieniny a Giewont, czy na przystanku Chojny. Zarząd Zieleni Miejskiej tłumaczy, że nie jest w stanie od razu reagować na zgłoszenia.

W tym roku z powodu zarysowań zniszczony został lakier już kilkudziesięciu tramwajów MPK Łódź. Koszt malowania jednego wagonu to ok. 6 tys. zł. W ubiegłym roku na ten cel przeznaczono kilkadziesiąt tys. zł. Zniszczenia są często powodowane przez nieprzycięte gałęzie drzew i krzaków :

„Trudno jest jednoznacznie ustalić, które zarysowania spowodowane są przez krzaki, dlatego ciężko nam dokładnie określić, ile tramwajów zostało uszkodzonych tylko z tego powodu. Szacujemy, że rok temu było to kilkadziesiąt wagonów. W tym roku też kilkadziesiąt tramwajów zostało już porysowanych. Szkoda nam zmodernizowanych tramwajów, które z nowym lakierem wyjeżdżają na trasę i już między Zajezdnią Telefoniczna a rondem Solidarności zostają porysowane”- mówił Sebastian Grochala, rzecznik MPK.

Przycinaniem gałęzi zajmuje się Zarząd Zieleni Miejskiej. MPK Łódź systematycznie zgłasza miejsca, które wymagają uporządkowania. Lakier tramwajów jest najbardziej niszczony m.in. na pętli Stoki, przystanku Chojny, ul. Aleksandrowskiej przy Instytucie Medycyny Pracy, na przejeździe kolejowym na ul. Wersalskiej i na wyjeździe z pętli Niższa Telefoniczna między Pieniny a Giewont. Gałęzie powodują także ograniczenie widoczności, na którą skarżą się motorniczowie i kierowcy.

ZZM tłumaczy, że z powodu licznych obowiązków nie jest w stanie reagować na zgłoszenia od razu :

„Nasi pracownicy mają tyle pracy, że nie są w stanie przycinać gałęzi wtedy, gdy oczekuje tego MPK. Realizujemy zgłoszenia systematycznie. Pilnych potrzeb jest wiele, zwłaszcza po intensywnych ulewach. Musimy wtedy usuwać połamane drzewa i krzewy Poza tym niektóre tereny, przy których znajdują się torowiska, należą do osób prywatnych i to one powinny przycinać gałęzie”.- tłumaczyła Maria Kaczmarska, rzecznik ZZM.

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto