Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Olechów pojedzie przez ulicę Rokicińską, a nie Wujaka

Redakcja
Nie ulicą Wujaka i Augustów, a ulicą Rokicińską do alei ...
Nie ulicą Wujaka i Augustów, a ulicą Rokicińską do alei ... Łukasz Ratajczyk
Nie ul. Wujaka i Augustów, a ul. Rokicińską do al. Hetmańskiej. Taką trasę tramwaju na Olechów w konsultacjach wybrali mieszkańcy Łodzi
Bez opłat za przewóz bagażu, ale więcej za jazdę bez biletu. Sprawdź zmiany w przepisach MPK

Tydzień temu (13 lutego) zakończyło się zbieranie ankiet, w których mieszkańcy miasta mogli przesyłać propozycję, dotyczące wybranego wariantu przebiegu trasy tramwaju W-Z.

Do Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi wpłynęło blisko 1000 ankiet od mieszkańców miasta w sprawie tej inwestycji. Zdecydowaną większością głosów wybrany został wariant 1, czyli tzw. wariant podstawowy.

Teraz urzędnicy prześlą wszystkie dokumenty, w tym też wyniki konsultacji do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Łodzi. Ta w ciągu najbliższych tygodni ma wydać decyzję środowiskową potrzebną do ogłoszenia przetargu. I choć RDOŚ może wybrać inny wariant przebiegu, ZDiT raczej takiej możliwości nie przewiduje.

Urzędnicy liczą, iż jeśli nie będzie dużej ilości odwołań od przetargu, już w czerwcu zostanie podpisana umowa z wykonawcą. Inwestycja będzie realizowana w łatwiejszym systemie "Projektuj&Buduj".

- W tym roku mało prawdopodobne jest, że ruszą prace typowo budowlane. Trzeba przygotować projekt i uzyskać wszystkie pozwolenia, dlatego będziemy zaczynać tam, gdzie jest łatwiej, na przykład na Retkini - mówi Rafał Witczak z Wydziału Funduszy Zewnętrznych Zarządu Dróg i Transportu.

Tramwaje pojadą po nowych torach

Inwestycja zakłada całkowitą przebudowę torowiska na całym odcinku oraz budowę nowego fragmentu na Janowie - między Augustów i aleją Hetmańską i Olechowie - wzdłuż alei Hetmańskiej i Odnowiciela. Wszystkie przystanki MPK zostaną zmodernizowane tak, jak pętla przy Wyszyńskiego, Waltera-Janke oraz w pobliżu stadionu Widzewa. Pojawi się także elektroniczny system informacji pasażerskiej.

W okolicach Centralu dzięki "schowaniu" aut do podziemnego tunelu, powstanie duży punkt przesiadkowy z czterema torami. Będą tam zatrzymywać się tramwaje jadące z północy na południe i ze wschodu na zachód. Dodatkowo zostanie dobudowane torowisko na ulicy Piotrkowskiej od alei Mickiewicza do Żwirki i Wigury.

Poza tym na alei Wyszyńskiego - od Armii Krajowej do Retkińskiej, na alei Bandurskiego przy dworcu Łódź Kaliska, na alei Mickiewicza przy Centralu, na alei Piłsudskiego - od Sienkiewicza do Kilińskiego oraz od Niciarnianej do pętli przy Widzewskiej będzie dopuszczony wjazd autobusów MPK.
**

Wariant 1 - podstawowy
koszt: 623 mln, długość: 17,3 km

WYSZYŃSKIEGO - aleja Wyszyńskiego, Bratysławska, Karolewska, aleja Bandurskiego, aleja Mickiewicza, aleja Piłsudskiego, Rokicińska, aleja Hetmańska, Odnowiciela, aleja Ofiar Terroryzmu 11 Września - DELL
640
GŁOSÓW

Przypomnijmy. Urzędnicy zaproponowali jeszcze cztery warianty. Wariant bez inwestycji (W 0), przez aleję Włókniarzy i Nowe Centrum Łodzi (W 2), przez Wujaka i Augustów (W 3) oraz przez Puszkina i Przybyszewskiego (W 4).

Przebudowa trasy tramwaju W-Z będzie trwała równocześnie wraz z budową nowego dworca Łódź Fabryczna i węzła multimodalengo
wokół niego. Inwestycja na trasie W-Z zakłada przebudowę infrastruktury, ale bez zakupu na nią nowego taboru.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto