Bez opłat za przewóz bagażu, ale więcej za jazdę bez biletu. Sprawdź zmiany w przepisach MPK |
Tydzień temu (13 lutego) zakończyło się zbieranie ankiet, w których mieszkańcy miasta mogli przesyłać propozycję, dotyczące wybranego wariantu przebiegu trasy tramwaju W-Z.
Do Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi wpłynęło blisko 1000 ankiet od mieszkańców miasta w sprawie tej inwestycji. Zdecydowaną większością głosów wybrany został wariant 1, czyli tzw. wariant podstawowy.
Teraz urzędnicy prześlą wszystkie dokumenty, w tym też wyniki konsultacji do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Łodzi. Ta w ciągu najbliższych tygodni ma wydać decyzję środowiskową potrzebną do ogłoszenia przetargu. I choć RDOŚ może wybrać inny wariant przebiegu, ZDiT raczej takiej możliwości nie przewiduje.
Urzędnicy liczą, iż jeśli nie będzie dużej ilości odwołań od przetargu, już w czerwcu zostanie podpisana umowa z wykonawcą. Inwestycja będzie realizowana w łatwiejszym systemie "Projektuj&Buduj".
- W tym roku mało prawdopodobne jest, że ruszą prace typowo budowlane. Trzeba przygotować projekt i uzyskać wszystkie pozwolenia, dlatego będziemy zaczynać tam, gdzie jest łatwiej, na przykład na Retkini - mówi Rafał Witczak z Wydziału Funduszy Zewnętrznych Zarządu Dróg i Transportu.
Tramwaje pojadą po nowych torach
Inwestycja zakłada całkowitą przebudowę torowiska na całym odcinku oraz budowę nowego fragmentu na Janowie - między Augustów i aleją Hetmańską i Olechowie - wzdłuż alei Hetmańskiej i Odnowiciela. Wszystkie przystanki MPK zostaną zmodernizowane tak, jak pętla przy Wyszyńskiego, Waltera-Janke oraz w pobliżu stadionu Widzewa. Pojawi się także elektroniczny system informacji pasażerskiej.
W okolicach Centralu dzięki "schowaniu" aut do podziemnego tunelu, powstanie duży punkt przesiadkowy z czterema torami. Będą tam zatrzymywać się tramwaje jadące z północy na południe i ze wschodu na zachód. Dodatkowo zostanie dobudowane torowisko na ulicy Piotrkowskiej od alei Mickiewicza do Żwirki i Wigury.
Poza tym na alei Wyszyńskiego - od Armii Krajowej do Retkińskiej, na alei Bandurskiego przy dworcu Łódź Kaliska, na alei Mickiewicza przy Centralu, na alei Piłsudskiego - od Sienkiewicza do Kilińskiego oraz od Niciarnianej do pętli przy Widzewskiej będzie dopuszczony wjazd autobusów MPK.
**
Przypomnijmy. Urzędnicy zaproponowali jeszcze cztery warianty. Wariant bez inwestycji (W 0), przez aleję Włókniarzy i Nowe Centrum Łodzi (W 2), przez Wujaka i Augustów (W 3) oraz przez Puszkina i Przybyszewskiego (W 4).
Przebudowa trasy tramwaju W-Z będzie trwała równocześnie wraz z budową nowego dworca Łódź Fabryczna i węzła multimodalengo wokół niego. Inwestycja na trasie W-Z zakłada przebudowę infrastruktury, ale bez zakupu na nią nowego taboru.
Czytaj więcej o
komunikacji w Łodzi:
Podsumowania 2011 roku | Rihanna w Łodzi | Student na rowerze | Kolory ulic Łodzi | Konkursy | Widzew Łódź | ŁKS Łódź|PKP - rozkład jazdy| Karaoke w Łodzi |
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?