Ciąg tramwajowy od Gdańskiej do krańcówki Koziny musi zostać zamknięty. Wiadomo było, że to konieczne dla zapewnienia bezpieczeństwa, ale nikt nie spodziewał się, że do zamknięcie torowiska dojdzie aż tak szybko. To kolejny odcinek wyłączony odcinek torów po Wojska Polskiego i Warszawskiej.
- Do tej pory wykonywane były prace utrzymaniowe, które pozwalały na kursowanie tramwajów. Aktualny stan infrastruktury wymaga już kompleksowej przebudowy. Ogłoszony jest przetarg na wykonawcę projektu, po wykonaniu którego zostanie wybrany wykonawca prac. Inwestycja rozwiąże problem złego stanu technicznego i przyniesie kompleksowy remont jezdni z chodnikami i infrastrukturą podziemną. Zakończenie prac planowane jest w 2022 rok - mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik ZDiT.
Aby nie odciąć mieszkańców od komunikacji miejskiej zostaną wprowadzone zmiany. Tramwajowa linia 7, która jeździ zdewastowaną trasą, będzie kursować z Widzewa przez Przybyszewskiego, Piotrkowską, Kościuszki i Zachodnią do pętli przy Północnej. Linia 8, która przejeżdża al. Włókniarzy przy pętli Koziny ma kursować w godzinach szczytu co 6 minut. Aby zapewnić dojazd do linii 43 w stronę Konstantynowa Łódzkiego wszystkie tramwaje linii 9 będą kursować na Zdrowie.
Nie będzie wprowadzonej komunikacji zastępczej tylko zostaną wydłużone obecne linie autobusowe, które skierowane zostaną na ulice, gdzie zamknięte będą tory tramwajowe. Linia 87 z Żubardzia pojedzie Lutomierską, a następnie Kasprzaka, Srebrzyńską, Ogrodową, Cmentarną, Legionów, plac Wolności, Nowomiejską, Północną i dalej swoją trasą. Linia 73 z Radogoszcza Zachodu skręci z Zachodniej w Legionów, a następnie pojedzie Włókniarzy, Srebrzyńską przez pętlę Koziny, później wróci na Srebrzyńską, Ogrodową, Cmentarną, Legionów, Zachodnią i pojedzie w stronę Radogoszcza Zachodu.
Na początku roku prezes MPK Zbigniew Papierski alarmował podczas komisji ds. transportu Rady Miejskiej, że 20 proc. torowisk wymaga natychmiastowych remontów. W tym roku udało się jedynie przebudować najbardziej zniszczony odcinek al. Włókniarzy. Wcześniej przed zamknięciem torowiska udało się uratować Gdańską, Narutowicza i fragment Aleksandrowskiej. Nie udało się zdążyć z remontem Wojska Polskiego i Warszawskiej, które są zamknięte. Jako pierwsze zamykano linie podmiejskie do Konstantynowa Łódzkiego, do Pabianic, Zgierza i Ozorkowa. Które linie mogą być następne? Z raportu MPK dla radnych wynika, że może to być Zielona, Telefoniczna, Północna i Limanowskiego od Zachodniej do Zgierskiej.
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?