Te marki opływają w miliony. Ile zarobiły Google, Apple, Microsoft w 2017 roku? TOP 10 najcenniejszych marek na świecie

a.w.
Te marki opływają w miliony. Ile zarobiło Google, Apple, Microsoft w 2017 roku? TOP 10 najcenniejszych marek na świecie
Te marki opływają w miliony. Ile zarobiło Google, Apple, Microsoft w 2017 roku? TOP 10 najcenniejszych marek na świecie
Udostępnij:
Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ otwiera technologiczna piątka. Marki, które wszyscy doskonale znają. Technologia to najszybciej rozwijająca się gałąź biznesu, nic dziwnego, że jest też najbardziej kasowa i przynosi największy dochód. Technologiczni giganci zawładnęli górną drabinką rankingu najcenniejszych marek świata za 2017 rok. Sprawdź jakie marki znalazły się w rankingu.

Google, Apple, Microsoft, Amazon i Facebook to technologiczni giganci, których na tej liście nie mogło zabraknąć. Kto oprócz nich znalazł się w rankingu najcenniejszych marek świata? Zestawienie przygotowane zostało przez BrandZTM, a opublikowane przez znana agencję badawczą WPP i Kantar Millward Brown.

Ranking najcenniejszych marek świata: największe wzrosty, największe spadki

Największym wygranym ostatniego roku okazał się Amazon, który osiągnął najwyższy wzrost wartości spośród wszystkich marek w rankingu (wzrost o 40,3 mld dolarów, +41%). W czubie najszybciej rozwijających i bogacących się marek znalazł się też technologiczny Tencent (+27% w rok do roku) oraz Microsoft i IBM (obie marki + 18%).

Czy rozpoznasz, z którego kraju pochodzą te banknoty? [QUIZ]

W tym rankingu nie ma miejsca na spadki. Wyróżnić można jedynie marki, które rozwijały się wolniej. Warto jednak dodać, że ten wolniejszy rozwój i tak dawał milionowe dochody i możliwość zajęcia najlepszych pozycji w rankingu. Do marek z najniższym wzrostem zaliczamy Apple (+3%) i AT&T (+7%).

Łączna wartość 100 największych marek wzrosła o 8%, do poziomu 2 3,64 bilionów dolarów

Co wynika z rankingu?

Ranking najcenniejszych marek za 2017 r. świadczy o tym, że marki technologiczne wynoszą się na wyżyny. Rozwijają swoje brandy z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb konsumentów, zaspokajają potrzeby i upraszczają funkcjonowanie w świecie. Ponad 50% całkowitej wartości marek z TOP 100 pochodzi od marek związanych z technologią. Dla porównania w roku 2006 była to 1/3 całości.

Lp.MarkaWartość marki (w mln dolarów)Zmiana wartościPozycja w 2016
1.Google245 581+7%1
2.Apple234 671+3%2
3.Microsoft143 222+18%3
4.Amazon139 286+41%7
5.Facebook129 800+27%5
6.AT&T115 112+7%4
7.Visa110 999+10%6
8.Tencent108 292+27%11
9.IBM102 088+18%10
10.McDonald`s97 723+10%9

BrandZ / Kantar Millward Brown

Debiuty w rankingu TOP 100

W rankingu zadebiutowało 7 nowych marek w tym:

  • XFinity,
  • YouTube,
  • Hewlett Packard Enterprise,
  • Salesforce,
  • Netflix,
  • Snapchat,
  • Sprint.

Ranking BrandZ co to takiego?

„Ranking BrandZ jest największą i najbardziej miarodajną platformą odzwierciedlającą dynamikę marek na całym świecie. Do rankingu wchodzą marki, które skutecznie wpisują się w styl życia dzisiejszych konsumentów. BrandZ bazuje na unikatowym badaniu wartości marek, które łączy wnioski z wywiadów przeprowadzonych z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie oraz analizę wyników finansowych i biznesowych poszczególnych firm (na podstawie danych Bloomberg i Kantar Worldpanel).” mat pras. Pierwszy ranking tego typu powstał w 2006 roku. Od tamtej pory całkowita wartość marek objętych rankingiem wzrosła o 152%. Ranking doskonale pokazuje nastroje i trendy w biznesie. Od kilku lat wiodącą branżą jest technologia.

Q&A z Robertem Kubicą

Wideo

Materiał oryginalny: Te marki opływają w miliony. Ile zarobiły Google, Apple, Microsoft w 2017 roku? TOP 10 najcenniejszych marek na świecie - Dziennik Łódzki

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie