Trasa szybka kolei na terenie województwa łódzkiego od strony wschodniej będzie przebiegać w pobliżu budowanej autostrady A2, dojedzie do nowego, podziemnego Dworca Fabrycznego, a stamtąd podziemnym tunelem w okolice Łodzi Kaliskiej. W poniedziałek po raz kolejny zapewniono, że tzw. kolejowa obwodnica Łodzi, czyli w praktyce odsunięcie KDP poza granice miasta w ogóle nie wchodzi w grę. Z Łodzi pociąg, który ma rozwijać prędkość nawet do 360 km na godz., odjedzie w stronę Sieradza i Zduńskiej Woli i południową stroną zbiornika Jeziorsko pomknie w stronę Kalisza, a następnie rozjedzie się do Poznania i Wrocławia. To od tego właśnie rozjazdu cały projekt KDP nazywany jest "Y".
Czytaj także: Zlikwidują spółkę Camerimage. Prezes Żydowicz straci posadę?
- Te plany musi jeszcze zatwierdzić Rada Ministrów - mówi Marcin Bugajski (PO), członek zarządu województwa łódzkiego. - Mnie cieszy fakt, że to przeszło właśnie teraz, bo w przyszłym tygodniu organizujemy dużą konferencję o KDP w Brukseli.
Budowa KDP ma się rozpocząć w 2014 r. i potrwać 6 lat. Jeśli stanie się faktem (a do tego potrzebne jest m.in. szczęśliwe sfinalizowanie podziemnego dworca w centrum Łodzi - red. ) podróż z Warszawy do Łodzi potrwa 30 minut. Swą nitkę do Łodzi i przystanek KDP będzie miało też Opoczno, które leży przy Centralnej Magistrali Kolejowej. Połączenie CMK i KDP da możliwość sprawnego dostępu do szybkiej kolei Katowicom i Krakowowi, a według fachowców włączy też Opoczno w orbitę aglomeracji warszawskiej. Koszt planowanej linii "Y" szacowany jest na około 26 mld zł.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?