Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szybki pociąg w Łódzkiem już skonsultowany

Marcin Darda
Do Warszawy dojedziemy w pół godziny? Marzy się każdemu
Do Warszawy dojedziemy w pół godziny? Marzy się każdemu fot. materiały promocyjne
W poniedziałek w Łodzi porozumiano się co do trasy KDP. Etap konsultacji projektu Kolei Dużych Prędkości w województwie łódzkim został zakończony. Narzekał jedynie Marek Rychlik, starosta zduńskowolski. KDP na zachód od Łodzi ma mieć dodatkowy przystanek między Sieradzem a Zduńską Wolą. Według starosty projektanci powinni ulokować go albo w Sieradzu, albo w Zduńskiej Woli, bo w przeciwnym razie według argumentacji starosty Rychlika, żadne z tych miast nie uzyska z inwestycji korzyści ekonomicznych.

Trasa szybka kolei na terenie województwa łódzkiego od strony wschodniej będzie przebiegać w pobliżu budowanej autostrady A2, dojedzie do nowego, podziemnego Dworca Fabrycznego, a stamtąd podziemnym tunelem w okolice Łodzi Kaliskiej. W poniedziałek po raz kolejny zapewniono, że tzw. kolejowa obwodnica Łodzi, czyli w praktyce odsunięcie KDP poza granice miasta w ogóle nie wchodzi w grę. Z Łodzi pociąg, który ma rozwijać prędkość nawet do 360 km na godz., odjedzie w stronę Sieradza i Zduńskiej Woli i południową stroną zbiornika Jeziorsko pomknie w stronę Kalisza, a następnie rozjedzie się do Poznania i Wrocławia. To od tego właśnie rozjazdu cały projekt KDP nazywany jest "Y".

Czytaj także: Zlikwidują spółkę Camerimage. Prezes Żydowicz straci posadę?

- Te plany musi jeszcze zatwierdzić Rada Ministrów - mówi Marcin Bugajski (PO), członek zarządu województwa łódzkiego. - Mnie cieszy fakt, że to przeszło właśnie teraz, bo w przyszłym tygodniu organizujemy dużą konferencję o KDP w Brukseli.

Budowa KDP ma się rozpocząć w 2014 r. i potrwać 6 lat. Jeśli stanie się faktem (a do tego potrzebne jest m.in. szczęśliwe sfinalizowanie podziemnego dworca w centrum Łodzi - red. ) podróż z Warszawy do Łodzi potrwa 30 minut. Swą nitkę do Łodzi i przystanek KDP będzie miało też Opoczno, które leży przy Centralnej Magistrali Kolejowej. Połączenie CMK i KDP da możliwość sprawnego dostępu do szybkiej kolei Katowicom i Krakowowi, a według fachowców włączy też Opoczno w orbitę aglomeracji warszawskiej. Koszt planowanej linii "Y" szacowany jest na około 26 mld zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto