Kolej Dużych Prędkości
Drugi z przetargów, który rozstrzygnięto w tym samym czasie, to zaprojektowanie trasy w Wrocławia do Wałbrzycha i dalej do granicy z Czechami. Wykona je firma BBF za 15,1 mln zł netto.
Tym samym CPK ma już wykonawców kluczowych projektów KDP dla Łodzi i regionu łódzkiego. Przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla 140 km. odcinka tzw. szprychy kolejowej nr 9 między Warszawą a stacją Łódź-Niciarniana przygotuje to samo konsorcjum, które zajmie się trasą Łódź - Wrocław via Sieradz, tyle, że za 24,7 mln zł.
Wybrano projektanta tunelu pod Łodzią
Wcześniej wybrano projektanta tunelu pod Łodzią, którym bez zatrzymywania się przejadą pociągi szybkiej kolei i dalekobieżnych. Przebiegnie pod centrum Łodzi w okolice Dworca Kaliskiego, a potem pod ul. Bratysławską z wylotem za ul. Obywatelską, a następnie szybka linia ma biegnąć wzdłuż konwencjonalnej linii do Sieradza. Drugi - poza drążonym obecnie średnicowym - tunel w Łodzi, liczący około 4 km. ma zostać wybudowany w latach 2023-27.
KDP na podstawowych odcinkach Warszawa-CPK-Łódź-Ostrów Wielkopolski - Wrocław/Poznań wraz z tunelem ma być gotowe w 2027, a całość kolejowego programu CPK warta jest blisko 130 mld zł. Czas podróży między Łodzią a Warszawą - o ile projekt się powiedzie - ma się skrócić z obecnych 80 do 45 minut, a między Łodzią a Wrocławiem z 3 godz. 25 minut do 70 min. Pociągi mają jeździć z maksymalną prędkością 250 km na godz.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?