Stabilna praca w Leroy Merlin! Sprawdź, kto może aplikować i co oferuje pracodawca.

Materiał informacyjny Leroy Merlin
Projektowanie i aranżacja wnętrz to twoja pasja? Ogród to miejsce, w którym czujesz się doskonale? Lubisz pracę z ludźmi i świetnie odnajdujesz się w handlu? Jeśli tak, to Leroy Merlin jest miejscem dla ciebie. Rekrutacja trwa, a my sprawdzamy, na co mogą liczyć potencjalni pracownicy tej sieci sklepów. O warunkach pracy, szansach na rozwój, benefitach i nie tylko opowiada Sylwia Traczyk, Kierownik ds. Zasobów Ludzkich nowo otwieranego GIGAamarketu Leroy Merlin Łódź Bałuty.

Powiększa się lista sklepów Leroy Merlin. Obecnie na terenie całej Polski to już 70 punktów, w których pracuje ponad 12 tysięcy osób. Wszyscy mogą liczyć na pakiet pracodawcy. Co wchodzi w jego skład?

Pracownicy Leroy Merlin Polska są objęci bezpłatną opieką medyczną. To pakiet podstawowy, ale istnieje możliwość jego rozszerzenia albo wykupienia pakietu partnerskiego, rodzinnego bądź pakietu senior przeznaczonego dla rodziców lub teściów pracownika.

Kolejna rzecz to ubezpieczenie na życie. Do takiego grupowego ubezpieczenia dobrowolnie mogą przystąpić zarówno pracownicy Leroy Merlin, jak i członkowie ich rodzin - małżonkowie lub partnerzy oraz pełnoletnie dzieci. Warto podkreślić, że możliwość ubezpieczenia przysługuje pracownikowi już od pierwszego pełnego miesiąca pracy. Pakiet podstawowy finansuje pracodawca.

W Leroy Merlin Polska działa także Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. Z tej puli pieniędzy finansowane (albo dofinansowywane) są działania kulturalno-oświatowe i sportowo-rekreacyjne. To także środki przeznaczane na dofinansowywanie różnych form wypoczynku oraz na wsparcie pracowników, którzy znajdują się w trudnej sytuacji życiowej. Pomoc socjalna może mieć charakter rzeczowy lub materialny – przykładowo, mogą to być bony albo paczki świąteczne, dofinansowanie do wypoczynku pracownika albo jego dzieci czy zwrot za bilety do kina lub teatru. Istotnym benefitem pracowniczym w Leroy Merlin jest także karta Multisport, czyli opcja dla osób, które chcą być aktywne fizycznie poza pracą.

Na tym nie koniec! Wszyscy pracownicy naszej firmy mają darmowy dostęp do platformy eTutor. To narzędzie, które ułatwia naukę języka angielskiego i/lub niemieckiego. Działa online, jest dostępne przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Mało tego, rejestrując się na platformie, pracownik może zaprosić do nauki dwie osoby towarzyszące (one także mogą korzystać ze wszystkich funkcji tej aplikacji).

Dodatkowo, jeśli ktoś jest zatrudniony na stanowisku wyposażonym w monitory ekranowe i pracuje powyżej 4 godzin dziennie, to przysługuje mu częściowy zwrot kosztów zakupu okularów korygujących wzrok. Ci, którzy w Leroy Merlin pracują dłużej, niż 2 lata, mogą zaś skorzystać z pożyczki z Funduszu Mieszkaniowego. Pieniądze te można przeznaczyć na wkład na zakup pierwszego mieszkania. Oprócz tego, pracownikom przysługuje rabat na termomodernizację.

Lista udogodnień, z których mogą korzystać pracownicy Leroy Merlin jest długa. Te, o których wspomniałaś, to tylko przykłady. Powiedz proszę, na czym polega wyjątkowość pakietu, który oferujecie? Czym wyróżniacie się na rynku pracy?

Może zacznijmy od tego, co najprostsze. Otóż wszystkich naszych pracowników wyposażamy w służbowy smartfon. Obsługę klienta ułatwia szereg zainstalowanych w nim aplikacji. Dzięki nim, szybciej i łatwiej można sprawdzić cenę produktu, dostępną ilość czy inne parametry towaru. Telefon oczywiście przydaje się także do celów prywatnych. W związku z tym, że abonament opłaca pracodawca, pracownik nie ponosi żadnego kosztu.

Wyróżnia nas również akcjonariat pracowniczy. W praktyce: każdy pracownik może zostać współwłaścicielem ADEO, do którego należy Leroy Merlin Polska. To forma dywersyfikacji kapitału. Każdego roku z możliwości zakupu akcji (nie są one notowane na giełdzie) korzysta ponad 90 procent uprawnionych pracowników. I wreszcie jest premia z progresję, czyli udział w wypracowanych przez siebie wynikach. To nagroda za wypracowany postęp. Oczywiście to nie wszystkie dostępne benefity!

Twoim zadaniem jest m.in. dbałość o rozwój zawodowy pracowników. Jaką ścieżkę rozwoju oferuje Leroy Merlin? W jakiego rodzaju szkoleniach można brać udział?

Każdy pracownik może korzystać z szerokiego pakietu wewnętrznych szkoleń zawodowych, produktowych, menedżerskich i rozwoju osobistego. Może także rozwijać swoje kompetencje w otwartych programach rozwojowych #Leader Business Academy, brać udział w szkoleniach zewnętrznych, konferencjach, seminariach oraz starać się o dofinansowanie do studiów, kursów zawodowych i nauki języka obcego. Pracownicy Leroy Merlin mogą również dołączyć do grona Trenerów Wewnętrznych lub Mentorów i dzielić się swoim profesjonalizmem.

Program #LiderBusinessAcademy funkcjonuje na trzech poziomach. Dla pracowników na stanowiskach wykonawczych oferujemy #LBA poziom Brązowy, po ukończeniu którego pracownik może objąć stanowisko z poziomu operacyjnego (np. Koordynatora ds. Sprzedaży). Dla koordynatorów i specjalistów prowadzimy #LBA poziom Srebrny, po którym pracownik może awansować na poziom taktyczny, czyli objąć stanowisko kierownika lub menedżera. Z kolei dla talentów na poziomie taktycznym realizujemy #LBA poziom Złoty, czyli program przygotowujący do pracy na stanowiskach strategicznych, takich jak Dyrektor lub Senior Menedżer.

Tylko w minionym półroczu przeszkoliliśmy ponad 9 tysięcy pracowników. Łącznie było to ponad 47 tysięcy godzin szkoleniowych. Przy okazji warto wspomnieć, że każdy z pracowników Leroy Merlin ma dostęp do platformy e-learningowej Stacja Edukacja. To rozwiązanie cieszy się dużą popularnością - średnia dzienna ilość logowań wynosi ponad 1700.

Nabór pracowników do Leroy Merlin w Łodzi cały czas trwa. Kto może się zgłaszać? Jaki powinien być idealny kandydat do pracy w Waszym sklepie?

Do pracy w Leroy Merlin Polska może się zgłosić każdy, kto lubi pracę w handlu, jest otwarty na kontakt z ludźmi, potrafi działać zespołowo, a także jest otwarty na działanie i szukanie lepszych rozwiązań. Idealny kandydat to taki, który będzie się wyróżniał właśnie takimi cechami.

Doświadczenie w branży jest mile widziane, ale nie wymagane. Naszym pracownikom zapewniamy szereg szkoleń produktowych oraz szkoleń z obsługi klienta, przygotowujących ich do pełnienia danej funkcji. Są to szkolenia e-learningowe, ale również w formie warsztatów. W swoim gronie dzielimy się także wiedzą. Każdy nowy pracownik ma przypisanego tzw. opiekuna stażu, który jest odpowiedzialny za jego wdrożenie i przystosowanie do pracy na danym stanowisku.

Jak wygląda sam proces rekrutacji? W jaki sposób przebiega on krok po kroku i jak się do niego przygotować?

Proces rekrutacji przebiega 3-etapowo. Kandydaci, którzy do nas aplikują, na początek mają kontakt z naszymi regionalnymi rekruterami. To oni ich weryfikują, a następnie kontaktują się telefonicznie z wybranymi osobami i przeprowadzają pierwszą, wstępną rozmowę. Po pozytywnej opinii rekrutera, kandydat jest umawiany na rozmowę z Kierownikiem danego Sektora oraz z Kierownikiem ds. Zasobów Ludzkich – to jest drugi etap rekrutacji. Z kolei trzecim etapem jest rozmowa z Dyrektorem sklepu.

Wszyscy kandydaci mogą liczyć na informację zwrotną po każdym etapie rekrutacji. Szanujemy czas każdej osoby i fakt, że chce z nami współpracować, dlatego nawet jeżeli kandydat nie zakwalifikuje się do kolejnego etapu, to otrzymuje od nas taką informację. Myślę, że to nas wyróżnia na rynku wśród innych pracodawców.

Natomiast podczas samej rozmowy najlepiej być po prostu sobą i odpowiadać na pytania zgodnie z prawdą. Chcemy jak najlepiej poznać osobę, która jest chętna do podjęcia z nami współpracy. Pytamy oczywiście o przebieg kariery zawodowej, ale również o motywację kandydata do pracy, o jego mocne strony oraz co wniesie do firmy i zespołu jeśli podejmiemy z nim współpracę.

Powiedz proszę, jak tak “od kuchni” wygląda typowy dzień pracy w Leroy Merlin? Jakie wyzwania stoją przed pracownikami? Może być to świetną wskazówką dla potencjalnego kandydata do pracy w Waszym sklepie.

Praca doradcy klienta opiera się głównie na obsłudze naszych klientów, doradzaniu im w wyborze produktów, sprzedaży komplementarnej, ale również sprzedaży usług dodatkowych, które oferujemy (np. usług montażu, projektowania, sprzedaży ratalnej). Do obowiązków doradcy klienta należy również dbałość o sektor, odpowiednie wyeksponowanie produktów, zatowarowanie, poprawność cen oraz porządek.

Jeśli zaś chodzi o naszych logistyków, to są oni odpowiedzialni za przyjęcie towaru, sprawdzenie i przeliczenie go, za zatowarowanie magazynu, a także towarowanie działów handlowych, obsługę klientów, którzy odbierają towar z magazynu oraz obsługę zamówień internetowych. Logistycy zajmują się również przygotowaniem dostaw do klientów bądź inwentaryzacją i dbaniem o poprawność zapasu na sklepie.

Z kolei kasjerzy zapewniają sprawną obsługę klientów przy kasie. Jednak ich praca nie opiera się tylko na skanowaniu produktów i przyjmowaniu płatności. Dział kas zajmuje się również przyjmowaniem zwrotu towarów od klientów oraz reklamacjami.

W naszych sklepach mamy także dział serwisu i usług. Pracownicy tego działu odpowiadają za obsługę usług montażowych i projektowych, oferowanych klientom. Do ich zadań należy m.in. wsparcie pracowników sklepu w sprzedaży usług lub szkolenie pracowników z tego zakresu. W tym dziale pracują również projektanci, którzy wykonują dla naszych klientów m.in. projekty kuchni, łazienek, garderoby czy nawet całego mieszkania.

Sylwia, jeszcze ostatnie pytanie. Jak można aplikować do Waszego zespołu?

To bardzo proste! Wystarczy wejść na stronę kariera.leroymerlin.pl, zadzwonić pod numer 512 399 745 lub wybrać się do najbliższego sklepu i złożyć swoje CV zaznaczając lokalizację, w której chce się pracować. Sposobów jest naprawdę dużo!

Dziękuję Ci za rozmowę!

To ja dziękuję i serdecznie zapraszam wszystkie chętne osoby do aplikowania do nowego zespoły GIGAmarket Łódź Bałuty!

Sylwia Traczyk - Kierownik ds. Zasobów Ludzkich, Leroy Merlin Polska

Dodaj ogłoszenie