Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sławomir Idziak na Filmteractive Festival

mp
mat. prasowe
22 września Łódź odwiedzi znany operator filmowy, scenarzysta i reżyser, Sławomir Idziak. Będzie on gościem specjalnym Filmteractive Festival, nowego festiwalu i konkursu poświęconego filmom tworzonym z myślą o nowych mediach.

Uczestnikami Filmteractive Festivalu będą twórcy, artyści, managerowie kultury, marketerzy, przedstawiciele branży filmowej, branży interactive oraz przedstawiciele mediów. Tematami poruszanymi w prezentacjach podczas dwudniowego festiwalu (22-23 września) będą m.in.: zmiany zachodzące w konsumpcji mediów oraz preferencjach odbiorców, sposoby na angażowanie konsumentów w przekaz marketingowy, tworzenie treści na potrzeby nowych mediów, ewolucja polskich holdingów medialnych w stronę przekazu cyfrowego, crowdsourcing jako metoda na zdobywanie środków na realizację filmów itp.

Sławomir Idziak będzie miał prelekcję dotyczącą Interaktywności w filmie, która odbędzie się pierwszego dnia festiwalu. Do grona partnerów Filmteractive Festivalu wchodzi prowadzony przez Idziaka projekt Film Spring Open, w ramach którego jest on autorem i koordynatorem europejskich corocznych warsztatów Film Spring (od 2005 r.), Plenerów Film Spring Open (od 2008 r.) oraz portalu internetowego www.filmspringopen.eu gromadzącego młodych zawodowców filmowych.

Wśród pozostałych prelegentów Filmteractive Festivalu są m.in. Blake Whitman (Vimeo), Dawid Marcinkowski (www.sufferrosa.com), Andrew Piller (Fremantle Media UK) czy Marta Gomes (Beactive).

Organizatorem Filmteractive Festivalu i Konkursu jest łódzka Fundacja Media Klaster, współorganizatorem Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L.Schillera. Impreza ma służyć wymianie doświadczeń i kontaktów pomiędzy środowiskami: filmowym, interactive, reklamowym i marketerskim.

W jury towarzyszącego festiwalowi konkursu znajdą się zarówno twórcy, jak i przedstawiciele mediów oraz przedstawiciele marketerów. Będą to m.in.:
- Profesor dr hab. Ryszard W. Kluszczyński - Kierownik Katedry Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego
- Krzysztof Franek - Organizacja Produkcji Mediów Cyfrowych, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna im. L.Schillera
- Michał Owczarek – strategy + creative director agencji Digital One
- Adam Bąkowski - dyrektor Pionu Video Grupa Onet.pl,
-Tomasz Czudowski - odpowiadający za rozwój reklamy display w serwisie YouTube oraz sieci reklamowej Google Display Network

Uczestnicy konkursu muszą przygotować pełen opis swojego pomysłu oraz jego wersję demo (najlepiej w postaci wideo lub ewentualnie storyboardów). Ostateczny termin dostarczenia prac konkursowych upływa 31 sierpnia 2011 r. Jury będzie oceniało zgłoszenia pod kątem: innowacyjności, kreatywności, potencjału zaangażowania odbiorców oraz realności komercyjnego wdrożenia.

Nagrody dla najlepszych uczestników konkursu zostaną wręczone w czasie trwania pierwszej edycji Filmteractive Festival, zaplanowanej na 22-23 września br., podczas wieczornej gali (22 września). Nagrodą główną jest 10 tysięcy złotych i grant na studia na wydziale mediów cyfrowych łódzkiej Filmówki. Za miejsca drugie i trzecie przewidziane są nagrody pieniężne (5 tys. zł i 2,5 tys. zł). Ponadto organizatorzy dołożą wszelkich starań, aby zwycięski projekt został profesjonalnie zrealizowany i otrzymał odpowiednią dystrybucję.

Sponsorzy i partnerzy Filmteractive Festival będą mieli także przez 3 miesiące „prawo pierwokupu” wszystkich zgłoszonych projektów. Oznacza to dodatkową szansę dla startujących w Konkursie twórców, ponieważ także prace spoza ścisłej czołówki mogą otrzymać profesjonalne wsparcie, produkcję i dystrybucję, jeśli spodobają się konkretnemu marketerowi, czy medium.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto