Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Słabe postępy na budowie tunelu, a opóźnienie rośnie. Faustyna pracuje, Katarzyna stoi

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Tyle zostało z ogródków działkowych przy alei Unii...
Tyle zostało z ogródków działkowych przy alei Unii... Grzegorz Gałasiński
Faustyna cała zagłębiła się już w tunelu, co oznacza, że jest ok. 100 metrów od przystanku Koziny. Drążenie idzie powoli, ze względu na trudne warunki geologiczne oraz przejście pod aleją Włókniarzy. Nie ma jednak zakłóceń, które powodowałyby konieczność zatrzymania prac.

Faustyna, mniejsza z dwóch maszyn drążących kolejowy tunel średnicowy pod Łodzią, powoli wgryza się w ziemię. Po długim postoju tarcza o średnicy tarczy 8 metrów kieruje się z podziemnej komory przyszłego przystanku Łódź Koziny w stronę stacji Łódź Żabieniec. Ma do wykonania ok. 850 metrów jednotorowego tunelu do wylotu przy ul. Skarpowej, obok torów z Kaliskiej na Żabieniec. Tam już na nią czeka przygotowana komora demontażowa.

Jak dowiedzieliśmy się od pracowników budowy, Faustyna cała zagłębiła się już w tunelu, co oznacza, że jest ok. 100 metrów od przystanku Koziny. Drążenie idzie powoli, ze względu na trudne warunki geologiczne oraz przejście pod aleją Włókniarzy. Nie ma jednak zakłóceń, które powodowałyby konieczność zatrzymania prac.

W tym samym czasie obok gotowego już tunelu jednotorowego pomiędzy Kozinami a komorą przy ul. Długosza trwa budowa tzw. wanny wylotowej. To nic innego jak betonowa ława w kształcie koryta, którą w przyszłości tor kolejowy wynurzy się z tunelu na powierzchnię gruntu i osiągnie wysokość taką samą jak biegnące obok tory linii Żabieniec - Kaliska.

Prace dopiero się rozpoczęły, ekipa wykonawcy przystępuje do budowy ścian szczelinowych wylotu z tunelu. Roboty trwają obecnie w rejonie drewnianego kościółka przy Włókniarzy, będą przesuwały się w stronę kładki w ciągu ul. Srebrzyńskiej. Ich postęp będzie więc doskonale widoczny z przejścia nad torami.

Nie pracuje natomiast większa z maszyn drążących - Katarzyna. Została zatrzymana na początku lata przed przystankiem Polesie i od tej pory jej nie uruchomiono. Powodem jest brak przygotowania technicznego na przejście maszyny przez wybetonowaną już podziemną konstrukcję przystanku, a także problemy finansowe generalnego wykonawcy.

Katarzyna ma jednak ruszyć w niedalekiej przyszłości i kierować się w stronę przystanku Śródmieście i dalej dworca Łódź Fabryczna.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Słabe postępy na budowie tunelu, a opóźnienie rośnie. Faustyna pracuje, Katarzyna stoi - Express Ilustrowany

Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto