Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

RuszamySię.pl - łodzianie tworzą nowy serwis społecznościowy dla aktywnych

Przemek Dana
Przemek Dana
Przemek Dana
RuszamySię.pl ma być sportowym połączeniem funkcjonalności Foursquara, Facebooka i Groupona - zapewniają jego twórcy.

Academio.pl, czyli łódzka odpowiedź na FB

Przemysław Śmit i Michał Stanowski od wielu lat działają w branży internetowej. Był czas, że prowadzili konkurencyjne względem siebie portale. Teraz postanowili połączyć siły i stworzyć serwis, który z jednej strony zrzeszać będzie osoby lubiące aktywnie spędzać czas, a z drugiej będzie zachęcał do takiej aktywności.

Od Flakera, przez FB do własnego serwisu

Wszystko zaczęło się, gdy pod koniec 2009 roku Przemek zdecydował, że czas najwyższy zacząć dbać o swoją kondycję. Nie tylko porzucił długie wieczory przed telewizorem na rzecz bardziej sportowych form spędzania czasu, ale jeszcze zaczął dzielić się swoją aktywnością na Flakerze. Szybko okazało się, że inni zaczęli komentować to, co robi, dodawali informacje o własnych "osiągnięciach". - Mam takie zboczenie, że jak coś mi się podoba, od razu tworzę domenę i tak powstał w sieci adres RuszamySie.pl - opowiada Przemek. - Początkowo przekierowywał tylko na utworzony przeze mnie fanpage na Facebooku - dodaje.

Z racji, że z Michałem znali się już od wielu lat, zaczęli wspólnie myśleć, co zrobić ze stale zwiększającą się liczbą fanów. Pomysłów było kilka. Chcieli między innymi znaleźć sponsora, który na przykład za każdego nowego użytkownika przekaże 1 zł na cel charytatywny. Był też pomysł, by na bazie RuszamySię.pl stworzyć portal sportowy.

Zalążkiem ich nowego serwisu była aplikacja, którą uruchomili wcześniej na Facebooku i działa do dzisiaj. - Każdy może stworzyć historię swoich aktywności, dzielić się informacjami o treningu, ilości przepłyniętych basenów, czy godzinach spędzonych na spacerze, a inni mogą to obserwować, albo jeśli będziemy chcieli także ocenić, czy skomentować - opisuje Michał. - Zaczęliśmy na Facebooku, bo tak łatwiej jest pozyskać użytkowników. Przez rok istnienia fanpage`u mamy ponad dwa tysiące fanów, z czego ponad 1500 korzysta z aplikacji, zamieszczając miesięcznie około czterech tysięcy aktywności - podsumowuje Michał.

I gdy udało się już stworzyć bazę użytkowników, ruszają z nowym serwisem. RuszamySię.pl ma być sportowym połączeniem największych hitów internetu ostatnich lat takich jak FB, Groupon czy Foursquare. - To nie będzie jednak Facebook o sporcie - zaznacza Przemek.

RuszamySię.pl by zmobilizować do aktywności innych

Na czym polega zatem nowy serwis i do kogo jest skierowany? - Każdy użytkownik może zamieścić opis swojej ostatniej aktywności. Nie musi to być jednak trening na siłowni, czy przebiegnięcie maratonu, ale także zajęcia z tańca, wypad na rower, czy spacer z dzieckiem. Form aktywnego spędzania czasu jest wiele - podkreśla Przemek. - Niby nic, ale gdy zamieszczałem informacje na Flakerze, często zdarzały się komentarze, że moją aktywnością zachęciłem innych do spróbowania takiego treningu samemu - dodaje.

Na podstawie aktywności użytkowników tworzony będzie ranking, a za określoną ilość będziemy mogli otrzymać odznaki, które następnie wymienimy na przykład na zniżki na basen, siłownię, czy kurs tańca. - System rabatowy to tylko taki bonus, bo najbardziej zależy nam na tym, by zachęcić innych do spędzania aktywnie wolnego czasu - mówi Michał. - Jeśli zobaczymy, że nasz znajomy na przykład regularnie biega, albo pływa, to my też będziemy chcieli lepiej wyglądać, zrobić coś ze sobą, bo niby dlaczego mamy być gorsi. A może nie biegaliśmy, bo nie mieliśmy z kim, a tak we dwójkę zawsze łatwiej się zebrać - dodaje Michał.

RuszamySie.pl ma być dostępne przez internet i urządzenia mobilne. Nowa aplikacja ma ruszyć na dniach. Korzystać będą mogli z niej wszyscy internauci, ale przynajmniej na początku rabaty będą do wykorzystania tylko w łódzkich firmach. - Cały czas szukamy inwestora, który pozwoli na szybki rozwój w innych miastach. W planach mamy także wersję angielską. Pieniądze oczywiście przyśpieszyłyby ekspansję, ale nawet bez inwestora będziemy kontynuować ten projekt - zapewniają Przemek i Michał.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak Disney wzbogacił przez lata swoje portfolio?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto