Rowerzyści podczas sierpniowej Masy Krytycznej pojechali wywalczyć kontrapasy |
Wszystko na to wskazuje, że między 16 a 22 września łódzcy rowerzyści będą mogli skorzystać po raz pierwszy z kontrapasów w naszym mieście. Ich powstanie ma być częścią obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu w Łodzi.
Czym jest kontrapas? To wydzielony fragment jezdni na ulicy jednokierunkowej, przeznaczony dla rowerzystów. Rowerzyści poruszają się nim w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy pozostałych pojazdów.
Dzięki staraniom Witolda Kopcia, pełnomocnika prezydenta Łodzi ds. polityki rowerowej, który rozmawia w tej sprawie z urzędnikamiZarządu Dróg i Transportu**w Łodzi wytyczone mogą zostać cztery miejsca**. Legalnie "pod prąd" będziemy mogli pojechać ulicami: Kowieńską (od Wileńskiej do Krzemienieckiej), Grodzieńską (od Krzemienieckiej do Wileńskiej), Wólczańską (od Więckowskiego do Próchnika) oraz Polskiej Organizacji Wojskowej (od Narutowicza do Jaracza).
Dwie pierwsze połączone byłyby także ze drogą rowerową wzdłuż ulicy Krzemienieckiej, która prowadzi w kierunku parku na Zdrowiu i alei Włókniarzy.
ul. Kowieńska | ||
Pokaż Kontrapas: ulica Kowieńska na większej mapie | ||
Zobacz lokalizację | Początek przyszłego kontrapasu na Kowieńskiej | Koniec kontrapasu zbiegałby się z drogą rowerową |
ul. Grodzieńska | ||
Pokaż Kontrapas: ulica Grodzieńska na większej mapie Wyświetl większą mapę | ||
Zobacz lokalizację | Początek przyszłego kontrapasu zbiegałby się z drogą rowerową | Koniec kontrapasu na Grodzieńskiej |
ul. Wólczańska | ||
Pokaż Kontrapas: ulica Wólczańska na większej mapie | ||
Zobacz lokalizację | Początek przyszłego kontrapasu przy skrzyżowaniu z Więckowskiego | Koniec kontrapasu przy skrzyżowaniu z Próchnika |
ul. Polskiej Organizacji Wojskowej | ||
Pokaż Kontrapas: ulica Polskiej Organziacji Wojskowej na większej mapie | ||
Zobacz lokalizację | Początek przyszłego kontrapasu przy skrzyżowaniu z Narutowicza | Koniec kontrapasu przy skrzyżowaniu z Jaracza |
Jednak lista potencjalnych ulic, gdzie można wykonać kontrapasy jest o wiele dłuższa. Taki rodzaj rowerowej infrastruktury mógłby powstać m.in. na Kamińskiego, Bazarowej, Piramowicza, Stefanowskiego, Moniuszki.
Nie wiadomo jeszcze czy wraz z kontrapasami powstanie pierwsza śluza rowerowa. Okazuje się, że problemem są pętle indukcyjne w jezdniach.
Czytaj więcej o
rowerach w Łodzi:
Matura 2011 poprawkowa | Perseidy 2011|Koncerty w Łodzi | Kolory ulic Łodzi | Konkursy | Widzew Łódź | ŁKS Łódź|PKP - rozkład jazdy| Baseny i kąpieliska| Regiopedia |
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?