Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Radni chcą, by Łódź była miastem przemysłów kreatywnych

Redakcja
bartus
Miasto chce mieć strategię marki Łódź. Radni zatwierdzili pomysł wizerunku miasta przemysłów kreatywnych do 2016 roku. Dotychczasowy koszt budowy strategii to 600 tys zł.

Co z łódzką kulturą? Dyskusje władz miasta


Strategia "Marki Łódź" została stworzona przez krakowską firmę "Demo Effective Launching"

. Ukazano w niej Łódź jako centrum przemysłów kreatywnych.
- Pełen zakres danych o mieście znajduje się w raporcie otwarcia. Prezentuje on Łódź  jako aglomeracja budynków fabrycznych, ludności napływowej i wielokulturowości - mówi Agnieszka Pietrzak z Biura Promocji i Współpracy z Zagranicą.

Firma "Demo Effective Launching" zaproponowała, by przemysł włókienniczy zmienił się w kreatywny, ponieważ zdaniem pomysłodawców jest on bardzo przyszłościową gałęzią rozwoju. - Ludzie chcą pracować w przemyśle kreatywnym. Stworzenie centrum takiego przemysłu jest przyszłościowe dla miasta - zapewnia Jacek Sadowski, prezes "Demo Effective Launching".

Istotny potencjał mieszkańców

Niestety twórcy strategii dokładnie nie sprecyzowali samej definicji pojęcia przemysł kreatywny. Odnosili się za to dużego potencjału miasta i energii mieszkańców. - Nie można zaprzepaścić dorobku kulturalnego Łodzi stworzonego w czasie walki o Europejska Stolicę Kultury 2016 - stwierdza Pietrzak. - Cel jakim była ESK zjednoczyła łodzian - dopowiada.

Według niektórych samorządowców miasto powinno być kojarzone z konkretnymi dziedzinami. - Określmy Łódź jako centrum kultury i sportu - opisuje Maciej Rakowski, radny Rady Miejskiej. - Firma tworząca strategie wszystko chce dopasować do przemysłów kreatywnych - dodaje.

Radni mimo róznych wątpliwości zatwierdzili pomysł na strategię zaproponowany przez firmę "Demo Effective Launching". Trzeba jednak zauważyć, że samorządowcy nie mieli innej alternatywy, ponieważ zaproponowano im tylko jedną wersję marki "Łódź". Zobowiązali jednak prezydenta do corocznej informacji o postępach w realizacji strategii.
**

Artykuł bierze udział w konkursie "Tym żyje miasto"


Czytaj także:

- Rozpoczął się II Rubinstein Piano Festival


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto