Przykładem tego jest zbieg ulic Kilińskiego i Narutowicza, gdzie radna naliczyła 14 rodzajów słupów i słupków - m.in. chodnikowych i znaków drogowych.
Urszula Niziołek-Janiak dowiedziała się, że Zarząd Dróg i Transportu ma prawo stosować materiały zastępcze. Efekt jest taki, że przy wymianie nawierzchni chodnika zostawia się pokruszone fragmenty wylewek, np. na ulicy Jaracza. Przy zabytkowych kamienicach postawiono toporne, jasnoszare słupy trakcji tramwajowej i latarnie.
Niziołek-Janiak prosiła o opracowanie przez architekta katalogu materiałów, mebli miejskich i innych elementów małej architektury, które będą obowiązywały przy inwestycjach.
Według biura prasowego Urzędu Miasta Łodzi twierdzi architekt miasta jest w trakcie przygotowywania katalogu mebli miejskich, które będą obowiązywały szczególnie w historycznym śródmieściu.
Marcin Masłowski, zastępca rzecznika prezydenta Łodzi mówi, że sieć tramwajowa przyłączona do budynków jest demontowana z powodu złego stanu technicznego kamienic. Właściciele budynków interweniują w tej sprawie. A nam brakuje podstaw prawnych, by umieszczać takie urządzenia na prywatnych kamienicach.
Rzecznik miasta twierdzi też, że wszelkie słupy (np. słupki chodnikowe) są systematycznie usuwane i instalowane nowe, w jednakowym kolorze i kształcie. Władze sprawdzą też, czy możliwe będzie wykorzystywanie słupów trakcyjnych również do instalowania sygnalizacji i znaków drogowych.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?