Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przez korki na Zielonej tramwaj linii 9 spóźnia się na mijankę

Redakcja
tramwaje
tramwaje Daniel Siwak
Przez zakorkowaną ulicę Zieloną będą opóźnienia na linii 9. Urzędnicy o tym wiedzą, ale znaków ograniczających ruch nie ustawili.
Jedziesz MPK ze Zgierza do Łodzi? Za bilety płać podwójnie

Od niedzieli (1 kwietnia) linie podmiejskie przejęło MPK Łódź. Wraz z tym częściowo zmieniły się trasy niektórych tramwajów. Jedną z takich linii jest "9", która od niedzieli zamiast na Zdrowie kursuje do Parku Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim.

Od strony logistycznej funkcjonowanie linii podmiejskich nie jest wcale takie proste. Trasa w kierunku Konstantynowa i Lutomierska jest jednotorowa. Aby wagony mogły przejechać, jeden z nich musi wjechać na tzw. mijankę, czyli dodatkowy tor.

W Łodzi pierwsza z nich jest zaraz za ul. Krakowską, a następne przy ul. Krańcowej i przy nieczynnej zajezdni na Brusie. Kolejne znajdują się w Srebrnej oraz po jednej - na ul. Gdańskiej i przy Parku Miejskim w Konstantynowie. Dodatkowo ta ostatnia jest połączona z tzw. trójkątem manewrowym, gdzie "zawracają" tramwaje linii 9.

Rozkład jazdy dostosowywany jest tak, aby - z zapasem kilku minut - jeden z wagonów mógł tam dojechać i poczekać na pojazd z naprzeciwka. Inaczej mogłoby dojść do kolizji lub zablokowania toru, kiedy dwa tramwaje spotkałyby się w połowie drogi poza mijanką.

W poniedziałek (2 kwietnia), kiedy "dziewiątka" odjechała z ponad 10-minutowym opóźnieniem, tramwaj linii 43 jadący zgodnie z rozkładem, musiał wycofywać się do przejechanej wcześniej mijanki. Prawdziwy jednak problem robi się kiedy "9" ma opóźnienia w Łodzi. Do tego najczęściej dochodzi na ulicach Zielonej i Narutowicza, gdzie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu torowiska blokują kierowcy.

- Każde regulacje na łódzkich ulicach dające priorytet dla komunikacji miejskiej są dla nas bardzo korzystne. Mam tu na myśli między innymi ulicę Zieloną i Narutowicza - mówi Marcin Małek z MPK Łódź.

Priorytetu dla tramwajów nadal nie ma

Nakaz skrętu dla samochodów na najbliższej możliwej przecznicy obowiązywał w 2010 roku. Dotyczył odcinka Zielona/Narutowicza od ul. Żeromskiego do ul. Wschodniej, jednak został po kilku miesiącach zlikwidowany.

Okazuje się, że pisma dotyczące ponownego wprowadzenia tego rozwiązania od 1 kwietnia trafiły do odpowiedniego wydziału Zarządu Dróg i Transportu już dawno. Mimo zmian w tramwajach podmiejskich do tej pory nie zostały wprowadzone.

O to, czy jakieś regulacje na ulicy Zielonej zostaną wprowadzone zapytaliśmy urzędników. - Dzisiaj (4 kwietnia) będą podjęte decyzje dotyczące organizacji ruchu na ulicy Zielonej - informuje Małgorzata Niemiec-Zakolska ze ZDiT. Czy poniedziałkowych sytuacji uda się uniknąć i tramwaje jadące do Konstantynowa nie będą musiały się wycofywać?


Podróżujesz tramwajami podmiejskimi "po nowemu"? Weź udział w dyskusji! Wyślij maila na: [email protected]lubwejdź na nasz profil naFacebooku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto