Czym szybciej? Rower lepszy od auta i komunikacji miejskiej |
Z początkiem roku mamy dobre wiadomości dla łódzkich rowerzystów. W 2012 r. może powstać aż 17 kilometrów nowych dróg i pasów dla rowerów. Taką informację przekazał dzisiaj (17 stycznia) łódzki oficer rowerowy. W porównaniu do 2011 roku, kiedy wybudowano zaledwie 2 kilometry, to prawdziwy rekord!
Przede wszystkim wyjaśnił się dalszy los projektów trzech nowych dróg dla rowerów na ulicach Aleksandrowskiej, Pabianickiej i Rokicińskiej oraz al. Piłsudskiego. Łącznie to aż 9 kilometrów nowej infrastruktury zgodnej z wytycznymi budowlanymi.
- Polecenie prezydenta Łodzi dotyczy wyboru wykonawcy. Musi on zostać wyłoniony do 30 kwietnia. Prace rozpoczęłyby się pod koniec maja, a zakończyły do końca 2012 roku - tłumaczy Witold Kopeć, pełnomocnik prezydenta Łodzi ds. polityki rowerowej.
Do końca stycznia urzędnicy Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi muszą ogłosić przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej aż 43 odcinków przyszłych dróg rowerowych. Te mają uzupełnić już istniejącą sieć oraz połączyć te odcinki, które nie miały do tej pory ciągłości.
Dotyczyć to będzie między innymi przeprowadzenia przejazdu przez ulicę Nowomiejską na wysokości głównych alejek parkowych parku Staromiejskiego, wytyczenia przejazdu rowerowego przez ulicę Źródłową na połączeniu parku Helenów z parkiem Ocalałych, wykonania drogi na ulicy Zielonej od al. Włókniarzy do placu Hallera - z dojazdem do ulicy 6 Sierpnia, czy wytyczenia nowej drogi rowerowej na Aleksandrowskiej od ulicy Wareckiej do Szczecińskiej.
Pasy, kontrapasy i nowe uprawnienia
Jednak to też jeszcze nie koniec. Na wiosnę zostaną wytyczone dwa nowe kontrapasy: na ulicy Kamińskiego między Pomorską a Kołłątaja oraz zapowiadany jeszcze przed ubiegłorocznym Tygodniem Zrównoważonego Transportu na ulicy P.O.W., między Narutowicza a Jaracza.
Dodatkowo pod koniec kwietnia miłośnicy jednośladów będą mogli pojechać trzynastoma nowymi pasami dla rowerów. Takie rozwiązania pojawią się między innymi na: Kilińskiego (od Wigury do Tylnej), Limanowskiego (od Zachodniej do al. Włókniarzy), Łagiewnickiej (od Organizacji WiN do Dolnej),**Piotrkowskiej (od al. Mickiewicza/al. Piłsudskiego do Żwirki/Wigury), Żeligowskiego (od 6 Sierpnia do Struga), Żeromskiego (od Legionów do Kopernika), Sterlinga (między pl. Dąbrowskiego a Pomorską) czy na Traugutta (od Sienkiewicza do POW).
"Tak" dla rowerów w MPK | Pierwszy pas rowerowy | Pierwszy kontrapas |
- Poszliśmy wzorem innych miast, takich jak Poznań czy Gdańsk. W trudno dostępnych miejscach chcemy wyznaczyć pasy ruchu na ulicach. To ostatnie nie powinno stanowić problemu, wystarczy zmienić znaki i namalować pasy - dodał Witold Kopeć.
Dzięki tak szeroko zakrojonym inwestycjom w ciągu tego i przyszłego roku może powstać w sumie aż 14 kilometrów nowych pasów dla rowerów i nawet 20 kilometrów dróg rowerowych. Pełnomocnik prezydenta Łodzi ds. polityki rowerowej zyskał także nowe kompetencje. W zakresie wszelkich inwestycji i kwestii związanych z rowerami będzie nadzorował dyrektora Zarządu Dróg i Transportu Andrzeja Wójcika. Ten został zobowiązany do wykonania wspomnianych zadań w określonych terminach.
Zobacz pełną listę inwestycji rowerowych w Łodzi na 2012 r.
Czytaj więcej o
rowerach w Łodzi:
Studniówki w Łodzi | Ferie 2012 - półkolonie | Student na rowerze | Kolory ulic Łodzi | Konkursy | Widzew Łódź | ŁKS Łódź|PKP - rozkład jazdy| Karaoke w Łodzi |
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?