Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pozostało 17 dni do wymiany "Migawek", a ponad 60 tys. pasażerów ma nadal papierowe bilety

Redakcja
Daniel Siwak (archiwum mmlodz)
Nie wszyscy łodzianie zdążą wymienić na czas papierowych "Migawek" na te plastikowe. Nowe bilety ma dopiero 85 z około 150 tys. pasażerów.
MPK przetestuje poznański tramwaj. Jeśli się spodoba, będzie jeździł po Łodzi

Wymiana tradycyjnych papierowych biletów na elektroniczne "Migawki" trwa od 6 grudnia ubiegłego roku. Od 1 czerwca przejazd tramwajami i autobusami po Łodzi i miastach aglomeracji Łódzkiej odbywać się**już tylko za pomocą biletu miesięcznego zakodowanego na plastikowej "Migawce".

MPK Łódź szacuje, że z biletów okresowych korzysta średnio około 150 tys. pasażerów miesięcznie, jednak nie wszyscy śpieszą się, aby je wymienić. Potwierdzają to informacje miejskiego przewoźnika.

- W chwili obecnej około 85 tys. osób złożyło wnioski o wydanie "Migawki". Natomiast ilość składanych wniosków zmienia się każdego dnia, ale dziennie trafia do nas średnio od około pięciuset do tysiąca wniosków - tłumaczy Wojciech Papieski, kierownik projektu "Migawki" w MPK Łódź.

Biorąc pod uwagę ilość osób, które mają już nowe bilety, pewne jest jedno. Nie wszyscy zdążą wymienić stare bilety na czas. Przyjmując, iż do końca miesiąca trafiać będzie podwójna ilość, czyli 2 tys. wniosków dziennie. Do wymiany pozostanie nadal ponad 30 tys. biletów.

Papierowe bilety obowiązywać będą do końca czerwca, jeśli są to bilety miesięczne lub do zakończenia ich ważności - w przypadku biletów 90-dniowych, semestralnych lub rocznych. Jednak ich posiadacze już teraz mogą złożyć wniosek o elektroniczny bilet.

Jak wyrobić "Migawkę"?Nowe ceny biletówZ "Migawką" taniej

Wnioski realizowane są teraz w ciągu 5 dni. Oznacza to, że po tym terminie możemy udać się do wybranego przez nas punktu MPK, aby odebrać elektroniczną "Migawkę". Czasem zdarza się, że ten termin jest krótszy, jednak im bliżej końcowej daty wymiany, to przyspieszenie będzie praktycznie niemożliwe.

Zapewne większość pasażerów składać będzie wnioski w ostatnim tygodniu miesiąca, co spowoduje większe kolejki. MPK nie wyklucza, że w okresie od 28 maja do 6 czerwca Biuro Obsługi Klienta oraz Punkty Obsługi Klienta będą pracować w wydłużonych godzinach. Pasażerowie muszą pamiętać także, że pierwsze kodowanie biletu dokonuje pracownik punktu. Jednak, kiedy kupujemy bilet przez internet, sami musimy iść go zakodować - w jednym z Punktów Obsługi Klienta lub automatach biletowych.

Czytaj więcej o

komunikacji w Łodzi

:

Polecamy na MM Łódź
Juwenalia 2012 w Łodzi| Noc Muzeów 2012 w Łodzi | Student na rowerze | Kolory ulic Łodzi | Konkursy | Widzew Łódź | ŁKS Łódź|PKP - rozkład jazdy| Karaoke w Łodzi| Auto Radar

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto