Plakaty, przedstawiające zdjęcia i dane poszukiwanych młodych ludzi, pojawiły się wczoraj w hipermarketach Tesco. To wynik akcji "Razem szukamy zaginionych", prowadzonej przez sklepy i fundację Itaka.
Z plakatu uśmiecha się m.in. 24-letnia Marta Gawrońska, która 12 stycznia ubiegłego roku zaginęła w Warszawie. Ma oczy piwne i 163 cm wzrostu. 16-letni Paweł Dąbrowski zaginął 6 listopada 2004 roku w Grzegorzach w województwie warmińsko-mazurskim.
- Fotografie będą wisiały w naszych sklepach do końca wakacji - mówi Marta Lau z biura prasowego Tesco. - Przygotowaliśmy także instrukcje dla naszych pracowników, by wiedzieli, co zrobić, gdy rozpoznają którąś z osób.
Ewa Jakoniuk, szef programu "Nie uciekaj" fundacji Itaka dodaje: - Z naszych informacji wynika, że młodzi ludzie, którzy uciekają z domu, często odwiedzają sklepy otwarte całą dobę. Przychodzą tu, aby się najeść i schronić na parę godzin.
Klienci hipermarketu z uwagą przyglądają się plakatom. Wielu kupujących chwali akcję.
- To bardzo dobry pomysł - ocenia Izabela Lipińska. - W takiej sytuacji należy wykorzystywać wszelkie sposoby, by przyczynić się do odnalezienia zaginionych. Być może dzięki temu plakatowi któraś z matek będzie się cieszyć powrotem dziecka do domu.
- Każdy z nas może się znaleźć w takiej sytuacji - dodaje Michał Tomczyk. - O zaginięciu młodych osób słyszy się zwłaszcza w czasie wakacji. Dokładnie przyjrzałem się tym fotografiom, ale nie udało mi się nikogo rozpoznać. Być może powiedzie się komuś innemu.

Szymon Hołownia ma duże ego, większe ma tylko Lech Wałęsa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?