Z usług działu Cargo Portu Lotniczego w Łodzi korzystają m.in. takie linie lotnicze jak Lufthansa Cargo, SAS Cargo, Air France, KLM, Martinair, Alitalia, Emirates SKY. Wśród spedytorów i firm logistycznych są: DB Schenker, Panalpina, Omega Air, Air Logistics, Express Polska, Polsped, Raben, DHL GF.
Jak informuje Ewa Bieńkowska, rzecznik Portu Lotniczego w Łodzi, sukcesywnie powiększa się też liczba spedytorów i firm logistycznych, współpracujących z naszym lotniskiem. W przypadku obsługi cargo dużym atutem łódzkiego lotniska jest jego położenie w centrum Polski. Innym atutem jest możliwość dopasowania godzin pracy działu Cargo do potrzeb klienta oraz 24 godzinna fachowa i szybka obsługa Urzędu Celnego.
Andrzej Zarzycki, doradca zarządu łódzkiego lotniska ds. cargo mówi: - Dział cargo cały czas się rozwija i dlatego chcemy wyposażyć go w dodatkowy sprzęt do obsługi samolotów oraz rozbudować powierzchnię magazynową z możliwością regulacji temperatury w zakresie od minus 5 do plus 25 stopni Celsjusza.
Przez dział cargo łódzkiego lotniska przechodzą różnorodne towary: od czekoladek przez telefony komórkowe, chemię, po silniki samolotowe, części silników okrętowych, kadłuby śmigłowców i części do platform wiertniczych.
Dział Cargo Portu Lotniczego w Łodzi rozpoczął samodzielne funkcjonowanie 1 stycznia 2012 roku. W ramach przygotowywania zostało przyjętych ośmiu pracowników, którzy odbyli cykl szkoleń zewnętrznych i wewnętrznych. W ciągu roku dział został wyposażony w sprzęt, niezbędny do obsługi frachtu.
Obecnie obsługa frachtu lotniczego na Lublinku to głównie Road Feeder Service (czyli transport na ciężarówkach) oraz drobnego czarterowego ruchu samolotowego. Większość linii lotniczych w swojej działalności posługuje się samochodami, gdyż są one w stanie zabrać ładunki o dużo większych gabarytach niż większość samolotów wykonujących rozkładowe rejsy do i z Polski. W tej chwili większość linii lotniczych lata do i z Polski samolotami wąskokadłubowymi, które posiadają zbyt małe bagażniki aby zabrać ładunki o dużych wymiarach.
Celem łódzkiego lotniska na 2014 rok jest przygotowanie działu Cargo do obsługi samolotów towarowych takich jak szerokokadłubowy MD-11.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?