Podmiejskie linie tramwajowe są zdewastowane i od lat tylko doraźnie naprawiane. Od niedzieli nie kursują tramwaje do Pabianic. Zastąpiły je autobusy zastępcze.
Lada dzień to samo może stać się z połączeniami do Ozorkowa przez Zgierz i Lutomierska przez Konstantynów. Dlatego stowarzyszenia zajmujące się transportem zbiorowym wystosowały apel w sprawie ratowania połączeń tramwajowych w aglomeracji łódzkiej.
Pod apelem podpisały się: Fundacja „Instytut Spraw Obywatelskich”, Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim i Fundacja „Pro Kolej”. Apel trafił do władz woj. łódzkiego oraz dziewięciu samorządów miast i gmin aglomeracji łódzkiej, gdzie są podmiejskie linie tramwajowe. Do apelu dołączono spis 10 powodów, dla których należy ratować te tramwaje.
Tramwaje linii 43 i 46 będą jeździły bez zmian
– Wspólnie wyrażamy stanowczy sprzeciw wobec biernej aprobaty dla pogarszających się standardów życia i marginalizacji mieszkańców aglomeracji łódzkiej. Nie akceptujemy procesu określanego „komunikacyjną spiralą śmierci” – czytamy w apelu, pod którym podpisali się Rafał Górski, Adam Rembak i Jakub Majewski. – Stanowczo protestujemy przeciwko wszelkim zmianom, których rezultatem jest pogarszanie się jakości transportu publicznego i apelujemy o szybką interwencję mającą na celu wycofanie błędnych decyzji skazujących podmiejską komunikację tramwajową na wegetację i w konsekwencji likwidację.
Autorzy apelu wskazują, że podmiejskie tramwaje nie są przeżytkiem, ale triumfalnie wracają do europejskich miast. Zauważają, że zrujnowane linie podłódzkie mają ograniczenia prędkości do 5 km/godz. Po remoncie linii na wydzielonych torowiskach będzie można jechać z prędkością powyżej 60 km/h, czyli szybciej niż pociągami aglomeracyjnymi. Kolejnym argumentem jest sprawny dojazdu z podłódzkich miejscowości do centrum Łodzi. Tramwaj nie stoi w korkach, a zastąpienie tramwajów autobusami zakorkuje podłódzkie drogi. Autorzy apelu krytykują łódzki magistrat za oszacowanie modernizacji torowisk na 1 mld zł, co odstraszyło gminy od inwestycji. Zdaniem stowarzyszeń wystarczy na remont 350 – 400 mln zł.
Likwidują linie podmiejskie 43, 46 i 97
Autorzy apelu są zdania, że linie podmiejskie trzeba rozbudowywać, a nie tylko ratować. Są przekonani, że tory powinny być ułożone do Aleksandrowa Łódzkiego i Rzgowa.
Koniec "46" to likwidacja jednej z najdłuższych linii tramwajowych w Europie
MATURA USTNA POLSKI 2017 - TEMATY, PYTANIA Z POSZCZEGÓLNYCH DNI
- MATURA USTNA POLSKI 2017 [TEMATY, PYTANIA] - 8 maja 2016
- MATURA USTNA POLSKI 2017 [TEMATY, PYTANIA] - 9 maja 2017
- MATURA USTNA POLSKI 2017 [TEMATY, PYTANIA] - 10 maja 2017
- MATURA USTNA POLSKI 2017 [TEMATY, PYTANIA] - 11 maja 2017
- MATURA USTNA POLSKI 2017 [TEMATY, PYTANIA] - 12 maja 2017
MATURA 2017 ANGIELSKI PODSTAWOWY [ODPOWIEDZI, ZADANIA, ARKUSZE, PYTANIA]
MATURA 2017 ANGIELSKI ROZSZERZONY [ARKUSZE CKE, ODPOWIEDZI, PYTANIA, ZADANIA, TRANSKRYPCJE]
Matura 2017: język angielski poziom podstawowy [arkusze cke, odpowiedzi, pytania]
MATURA 2017: Matematyka poziom rozszerzony [ARKUSZE CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI, ZADANIA]
MATURA 2017. MATEMATYKA ROZSZERZONA Co było? [ARKUSZE CKE, ODPOWIEDZI]
MATURA 2017 WOS poziom rozszerzony [ARKUSZE CKE, ODPOWIEDZI, PYTANIA,ZADANIA]
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?