Łodzianie pokazali, czym jest zrównoważony transport w przestrzeni miejskiej |
Dzisiaj (21 września) odbyło się spotkanie z mieszkańcami Łodzi dotyczące zmian w funkcjonowaniu linii autobusowych. Miałyby wejść wraz z zamknięciem dworca Łódź Fabryczna, które planowane jest na 15 października.
Podczas niego przedstawiono propozycje zmian dla autobusów blisko 15 linii łódzkiego MPK. Miałaby się pojawić także nowa trasa dowozowa wokół dworca Łódź Widzew. Tramwajów póki co urzędnicy nie planują korygować. - Nasz pomysł spina się w wizję, że mieszkańcy poruszają się do centrum tramwajami, a autobusy zwożą mieszkańców do centrów przesiadkowych - tłumaczył na spotkaniu Arkadiusz Banaszek, wiceprezydent Łodzi.
Jakie koncepcje przedstawiono na środowym spotkaniu? Linie 50 i 50A zniknęłyby z dworca Łódź Kaliska i ze Rzgowa oraz Gadki Starej zostałaby skrócone do placu Niepodległości. Chłodziło o połączenie z węzłem przesiadkowym, czyli prawdopodobnie wspólnym przystankiem A+T.
Linia 70 i 70A pojechałaby nową trasą. Z CH Ptak i Ustronnej autobusy miałby pojechać tak jak teraz Rzgowską, Broniewskiego, Tatrzańską, Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza i dalej po nowemu - aleją Piłsudskiego, Rokicińską, Puszkina, Maszynową do dworca Łódź Widzew. Linia 75 według planów pojechałaby z Ustronnej ulicami Graniczną, Prostą, Paradną, Trybunalską, Kosynierów Gdyńskich, Rzgowską i tutaj skręciłaby do pętli Kurczaki.
Dla linii 74, 80 lub 83, które kursują z Huty Jagodnicy, Kusocińskiego i Szczecińskiej przewidziano ewentualne wydłużenie jednej z nich ulicami Kopcińskiego, aleją Piłsudskiego, Rokicińską, Puszkina, Maszynową do dworca Łódź Widzew. Linia 95 z placu Niepodległości nie we wszystkich, a już tylko w wybranych kursach dojeżdżałaby do fabryki Dell-a.
Zobacz inne teksty dotyczące łódzkich autobusów | ||
Do wymiany 30 pojazdów MPK | N4 nie pojedzie do Pabianic | Czy MPK dojedzie do Brzezin? |
Aby ułatwić łodzianom przesiadanie się pomiędzy rejonem ronda Inwalidów a widzewskim dworcem, urzędnicy zaproponowali linię dowozową. Pojazdy miałyby jechać z dworca Łódź Widzew ulicami Służbową, Puszkina, Rokicińską, Służbową ponownie do dworca Łódź Widzew. Podczas prezentacji pojawił się także pomysł, aby linie nocne N1, N2, N3, N4, N5, N6 i N7 kursowały nie co 30 minut, ale co godzinę.
Tomasz Grzegorczyk, kierownik Wydziału Transportu Zbiorowego w Zarządzie Dróg i Transportu tłumaczył konieczność tych zmian tym, że trzeba przede wszystkim wzmocnić obsługę komunikacyjną dworca Łódź Widzew oraz zbadać, czy mieszkańcy będą wybierać punkty przesiadkowe w swojej podróży.
Dawkowanie emocji pasażerom
Miejscy urzędnicy nie powiedzieli jeszcze co z autobusami linii: 51, 51A, 51B, 53, 58, 58A, 60, 60A, 60B i 86, które aktualnie kończą swoją trasę tuż przed budynkiem dworca Łódź Fabryczna.
Zapowiadane m.in. przez wiceprezydenta Banaszka punkty przesiadkowe nie zostały zaprezentowane. Łodzianie na sali dowiedzieli się tylko, że wyznaczone zostały wraz z MPK miejsca gdzie mogłyby powstać takie węzły oraz tam, gdzie będzie możliwe, pojawią się podwójne przystanki.
Ten, kto nie mógł pojawić się w magistracie będzie mógł zapoznać się z propozycjami i zgłosić swoje uwagi drogą e-mailową. Jutro (22 września) prezentacja multimedialna ma zostać wstawiona na stronę internetową ZDiT.
Czytaj więcej o
komunikacji w Łodzi:
Derby Łodzi 2011 | Sade w Łodzi|Student na rowerze | Kolory ulic Łodzi | Konkursy | Widzew Łódź | ŁKS Łódź|PKP - rozkład jazdy| Karaoke w Łodzi| Regiopedia |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?