Parking w kamienicy. W Łodzi odbył się konkurs na projekt wielopoziomowego parkingu

mt
KATEGORIA I (PARKING Z USŁUGAMI) WYRÓŻNIENIE ELIZA STĘPIEŃ, BARTOSZ IWANOW materiały prasowe UMŁ
Parking w kamienicy to konkurs zorganizowany przez Biuro Architekta Miasta w Łodzi. Zaprojektowane parkingi są bardzo atrakcyjne, ale najprawdopodobniej pozostaną na papierze.

_Uczestnicy konkursu „Parking w kamienicy” mieli zaprojektować parking wielopoziomowy _stojący u zbiegu ul. Zielonej i 28 Pułku Strzelców Kaniowskich Zgodnie z planami miasta kiedyś ma tam rzeczywiście powstać parking.

Uczestnicy zauważyli, że stworzenie parkingu pasującego do XIX-wiecznej tkanki miasta jest zadaniem bardzo trudnym. Wtedy bowiem parkingów nie budowano. Na konkurs przysłano jednak 35 prac, z czego 10 nagrodzono w dwóch kategoriach.

Najwyżej oceniono skrywający parking budynek z usługami o prostej, ceglanej elewacji Mai Wrońskiej i Przemysława Sobieckiego oraz metalowy parking z rekonstrukcją ścian kamienicy, którą stworzyły Julia Mejer, Adriana Sowała, Milena Marcinkowska, Aleksandra Durak i Monika Sieradzka.

Architekt Miasta Marek Janiak podkreśla, że konkurs architektoniczny miał być dyskusją na temat sposobu projektowania parkingów.

Parkingi nie muszą być brzydkie - podkreśla Janiak. - Takie parkingi powstaną, jeśli inwestorzy będą chcieli wydać dodatkowe pieniądze i zadbać o ich wygląd - dodaje.

Nie wiadomo, czy tak właśnie będzie w Łodzi. Kończy się właśnie wyłanianie partnera, który wykona cztery pierwsze parkingi przy ul. Zachodniej 66, ul. Tuwima 10, oraz ul. Wschodniej 48 i 67. Do połowy października ma być wybrana najkorzystniejsza oferta. Termin wykonania nie jest znany.

Wkrótce zaczną się za to negocjacje dotyczące budowy kolejnych 13 parkingów.

Parkingi powstaną w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Miasto przekaże działki, a inwestorzy zaprojektują i zbudują parkingi, by przez 30 lat czerpać z nich zyski.

Miasto uzgodniło już szczegóły ekonomiczne przedsięwzięcia. Jednak wygląd parkingów w dużej mierze zależeć będzie od inwestora.

- Chcemy, by inwestorzy sugerowali się rozwiązaniami wybranymi w konkursie - mówi Robert Kolczyński, dyrektor Wydziału ds. Zarządzania Projektami Urzędu Miasta Łodzi. Przyznaje jednak, że nie ma zapisów co do wyglądu parkingów. Zostaną zbudowane zgodnie z ogólnymi zasadami stawiania budynków w Łodzi.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dobromił

PO = Platforma Oszustów = Puste Obietnice

1. Caracale.
- Bardzo dobrze, że zrezygnowaliśmy z zakupu.
Helikoptery transportowe Caracale przy stosunkowo małym terytorium Polski są w tej chwili zbędne dla WP. Na chwilę obecną najpotrzebniejsze są: helikoptery dla specjalsów, helikoptery ratownicze dla Marynarki Wojennej - zobowiązania względem NATO oraz helikoptery uderzeniowe wspierające wojska bezpośrednio na polu walki,
- cena zakupu była 1,8 x zawyżona. Pewnikiem PO znów kręciła lody,
- helikoptery Caracale nigdy nie były w boju.
Broń nie sprawdzona na polu walki jest niewiele warta. Bardzo boleśnie przekonali się o tym Niemcy w bitwie pod Kurskiem, gdzie najnowocześniejsze, super groźne czołgi masowo psuły się i stawały w miejscu. Mam nadzieję, że wynik bitwy pod Kurskiem znasz,
- jakieś 1,5 roku temu wiceminister Obrony Francji powiedziała, że 45% Caracali jest unieruchomionych z powodu częstych awarii,

I ty chciałeś takie gó wno dać polskim żołnierzom! Cóż ci oni zawinili?

- Polska była ostatnim krajem, który chciał zakupić Caracale. Nikt naiwny, czytaj głupi już się więcej nie znalazł,
- z powodu braku zamówień produkcja Caracali stanęłą a fabryce grozi bankructwo.

2. Terminal kolejowy do Chin.
Znowu chcieliście ukręcić lody, ale na szczęście wam nie wyszło.

t
taka prawda

Ja bym wolał 3 pasmowe jezdnie w łodzi, wyregulowany cykl świateł, niezabieranie kolejnych pasów ruchu dla "cyklistów".
Aktualna przepustowość większości dróg w łodzi zakrawa na rozwiązania dla dorożek z XIX wieku.
Po ch.j te parkingi jak nie bedzie mozliwosci z nich wyhechac ani na nie nie wjechac?? (bo ku..wa korki wszedzie..)

A hejterami co sie podpisza pod tym postem nie przejmowac sie, i tak ludzie wiedza swoje.

Dodaj ogłoszenie