Parking w kamienicy. W Łodzi odbył się konkurs na projekt wielopoziomowego parkingu

mt
KATEGORIA I (PARKING Z USŁUGAMI) WYRÓŻNIENIE ELIZA STĘPIEŃ, BARTOSZ IWANOW materiały prasowe UMŁ
Parking w kamienicy to konkurs zorganizowany przez Biuro Architekta Miasta w Łodzi. Zaprojektowane parkingi są bardzo atrakcyjne, ale najprawdopodobniej pozostaną na papierze.

_Uczestnicy konkursu „Parking w kamienicy” mieli zaprojektować parking wielopoziomowy _stojący u zbiegu ul. Zielonej i 28 Pułku Strzelców Kaniowskich Zgodnie z planami miasta kiedyś ma tam rzeczywiście powstać parking.

Uczestnicy zauważyli, że stworzenie parkingu pasującego do XIX-wiecznej tkanki miasta jest zadaniem bardzo trudnym. Wtedy bowiem parkingów nie budowano. Na konkurs przysłano jednak 35 prac, z czego 10 nagrodzono w dwóch kategoriach.

Najwyżej oceniono skrywający parking budynek z usługami o prostej, ceglanej elewacji Mai Wrońskiej i Przemysława Sobieckiego oraz metalowy parking z rekonstrukcją ścian kamienicy, którą stworzyły Julia Mejer, Adriana Sowała, Milena Marcinkowska, Aleksandra Durak i Monika Sieradzka.

Architekt Miasta Marek Janiak podkreśla, że konkurs architektoniczny miał być dyskusją na temat sposobu projektowania parkingów.

Parkingi nie muszą być brzydkie - podkreśla Janiak. - Takie parkingi powstaną, jeśli inwestorzy będą chcieli wydać dodatkowe pieniądze i zadbać o ich wygląd - dodaje.

Nie wiadomo, czy tak właśnie będzie w Łodzi. Kończy się właśnie wyłanianie partnera, który wykona cztery pierwsze parkingi przy ul. Zachodniej 66, ul. Tuwima 10, oraz ul. Wschodniej 48 i 67. Do połowy października ma być wybrana najkorzystniejsza oferta. Termin wykonania nie jest znany.

Wkrótce zaczną się za to negocjacje dotyczące budowy kolejnych 13 parkingów.

Parkingi powstaną w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Miasto przekaże działki, a inwestorzy zaprojektują i zbudują parkingi, by przez 30 lat czerpać z nich zyski.

Miasto uzgodniło już szczegóły ekonomiczne przedsięwzięcia. Jednak wygląd parkingów w dużej mierze zależeć będzie od inwestora.

- Chcemy, by inwestorzy sugerowali się rozwiązaniami wybranymi w konkursie - mówi Robert Kolczyński, dyrektor Wydziału ds. Zarządzania Projektami Urzędu Miasta Łodzi. Przyznaje jednak, że nie ma zapisów co do wyglądu parkingów. Zostaną zbudowane zgodnie z ogólnymi zasadami stawiania budynków w Łodzi.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dobromił

PO = Platforma Oszustów = Puste Obietnice

1. Caracale.
- Bardzo dobrze, że zrezygnowaliśmy z zakupu.
Helikoptery transportowe Caracale przy stosunkowo małym terytorium Polski są w tej chwili zbędne dla WP. Na chwilę obecną najpotrzebniejsze są: helikoptery dla specjalsów, helikoptery ratownicze dla Marynarki Wojennej - zobowiązania względem NATO oraz helikoptery uderzeniowe wspierające wojska bezpośrednio na polu walki,
- cena zakupu była 1,8 x zawyżona. Pewnikiem PO znów kręciła lody,
- helikoptery Caracale nigdy nie były w boju.
Broń nie sprawdzona na polu walki jest niewiele warta. Bardzo boleśnie przekonali się o tym Niemcy w bitwie pod Kurskiem, gdzie najnowocześniejsze, super groźne czołgi masowo psuły się i stawały w miejscu. Mam nadzieję, że wynik bitwy pod Kurskiem znasz,
- jakieś 1,5 roku temu wiceminister Obrony Francji powiedziała, że 45% Caracali jest unieruchomionych z powodu częstych awarii,

I ty chciałeś takie gó wno dać polskim żołnierzom! Cóż ci oni zawinili?

- Polska była ostatnim krajem, który chciał zakupić Caracale. Nikt naiwny, czytaj głupi już się więcej nie znalazł,
- z powodu braku zamówień produkcja Caracali stanęłą a fabryce grozi bankructwo.

2. Terminal kolejowy do Chin.
Znowu chcieliście ukręcić lody, ale na szczęście wam nie wyszło.

t
taka prawda

Ja bym wolał 3 pasmowe jezdnie w łodzi, wyregulowany cykl świateł, niezabieranie kolejnych pasów ruchu dla "cyklistów".
Aktualna przepustowość większości dróg w łodzi zakrawa na rozwiązania dla dorożek z XIX wieku.
Po ch.j te parkingi jak nie bedzie mozliwosci z nich wyhechac ani na nie nie wjechac?? (bo ku..wa korki wszedzie..)

A hejterami co sie podpisza pod tym postem nie przejmowac sie, i tak ludzie wiedza swoje.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3