Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Opóźnia się podpisanie umowy na przebudowę Łodzi Kaliskiej

Redakcja
Wiadukt wschodni przy dworcu Łódź Kaliska czeka na dokończenie budowy. Wykonawca został wyłoniony, ale PKP PLK ciągle nie podpisało z nim umowy. CZYTAJ DALEJ >>>>
Wiadukt wschodni przy dworcu Łódź Kaliska czeka na dokończenie budowy. Wykonawca został wyłoniony, ale PKP PLK ciągle nie podpisało z nim umowy. CZYTAJ DALEJ >>>>Grzegorz Gałasiński
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ciągle nie podpisała umowy z wykonawcą przebudowy dworca Łódź Kaliska i dokończenia wiaduktu wschodniego przy tej stacji. Inwestycja jest niezbędna, aby zapewnić sprawny ruch pociągów po otwarciu tunelu średnicowego.

W marcu wyłoniono najkorzystniejszą ofertę na przebudowę dworca i dokończenie wiaduktu. Złożył ją Torpol, który oferował ponad 400 mln zł brutto (330 mln zł netto). Do podpisania umowy miało dojść w kwietniu. Nadal nie wiadomo, kiedy umowa zostanie podpisana i czy w ogóle do tego dojdzie. Pojawiają się obawy, że wykonawca zrezygnuje z kontraktu, bo nie będzie w stanie przeprowadzić prac za kwotę, którą zaoferował. PKP PLK temu zaprzecza.

- Podpisanie umowy z wykonawcą na dokończenie budowy kolejowego wiaduktu wschodniego na stacji Łódź Kaliska nastąpi po dopełnieniu wszystkich procedur formalno-finansowych. Środki na projekt są zapewnione. Realizacja inwestycji nie jest zagrożona - zapewnia Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK.

Dokończenie budowy wiaduktu wschodniego jest niezbędne. Nie został skończony w trakcie przebudowy w latach 90. Z tego powodu pociągi jadące na południe z dworca Łódź Kaliska jadą tylko po jednym torze. Po otwarciu tunelu średnicowego w 2022 roku zwiększy się tam liczba pociągów, a jeden tor nie zapewni odpowiedniej przepustowości.

- Inwestycja obejmie przebudowę pięciu peronów. Pasażerowie otrzymają nowe, komfortowe perony i przejścia podziemne dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - powiedziała Magdalena Janus. - Lepsze połączenie kolejowe z powstającym tunelem zapewni ukończenie budowy wiaduktu nad Bandurskiego, na którym zostaną ułożone nowe tory i wybudowana sieć trakcyjna.

Jeśli dojdzie do podpisania umowy, to prace projektowe mają trwać rok. Roboty budowlane zaczną się w 2020 roku i zakończą się w 2022 roku.

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto