Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Brzezińskiej. Protesty mieszkańców przeciwko planom obwodnicy Brzezińskiej w Łodzi ZDJĘCIA

Jolanta Baranowska, (opr. dem)
Protest na sesji Rady Miejskiej przeciw obwodnicy ul. Brzezińskiej
Protest na sesji Rady Miejskiej przeciw obwodnicy ul. Brzezińskiej Łukasz Sobieralski
Władze Łodzi planują budowę obwodnicy ul. Brzezińskiej. W środę na sesji Rady Miejskiej wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień przedstawił wybrany wariant 1E, zgodnie z którym ma być budowana obwodnica ul. Brzezińskiej. Obwodnica będzie kosztować Łódź około 626 mln zł. Przewidziano na niej pięć wiaduktów w tym jeden o profilu skośnym, co jest rozwiązaniem rzadko stosowanym w Polsce.

Radosław Stępień jest przekonany, że wariant E1 to optymalny przebieg drogi. Obwodnica Brzezińskiej o takim przebiegu zapewni płynność ruchu. Stępień zaznacza, że każde rozwiązanie będzie naruszać czyjeś interesy.

Wiceprezydent Stępień odniósł się do wariantu rozbudowy ul. Brzezińskiej jako obwodnicy. Wtedy dochodzi nam "dobudowanie" do tej ulicy pasa rozdzielającego, dwóch pasów ruchu, ciągu rowerowego i chodnika. Wtedy protestowaliby mieszkańcy ul. Brzezińskiej, którym tiry pędziłyby pod oknami.

Na sesji zabrał głos Przemysław Solarek, szef komitetu protestacyjnego mieszkańców Doliny Łódki. Solarek zauważył, że do 2011 roku Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi rekomendował wariant B przebiegu obwodnicy do . Mieszkańcy budowali domy w oparciu o to studium, które nie mówiło o wariancie 1E. Przeciwko przebiegowi obwodnicy w wariancie E1 podpisało się 500 osób. Solarek podkreślił, że wariant przebiegu obwodnicy nie był konsultowany z mieszkańcami Doliny Łódki, Bud i Beskidzkiej. Urzędnicy wydawali pozwolenia na budowę domów tam gdzie powstanie obwodnica Łodzi.

Marek Michalik, radny PiS twierdził, że wariant 1E pojawił się jak "królik z kapelusza".

Grzegorz Nita powiedział, że wariant E1 z wiaduktem nad ul. Brzezińską pozwoli uniknąć 5 świateł na ul. Brzezińskiej. Dyrektor Nita dodał, że wariant 1E jest "kompilacją" wariantu 1 budowy obwodnicy Nowosolnej oraz wariantu D, czyli przebudowy ul. Brzezińskiej. I powstał on po konsultacjach społecznych, które odbyły się w 2011 roku.

Radny Bartosz Domaszewicz zwrócił uwagę, że przebieg 1E jest niezgodny ze studium zagospodarowania tego terenu. Wiceprezydent Stępień tłumaczył, że trwa właśnie opracowywanie nowego studium.

Radny PiS Piotr Adamczyk zapytał, czy wiceprezydent jest w stanie zrezygnować z wariantu 1E po tym proteście i argumentach?

Wiceprezydent Stępień odpowiedział, że zrezygnuje jeśli zostanie przedstawiony bardziej optymalny wariant obwodnicy Brzezińskiej.

Ok. 630 mln zł ma kosztować budowa obwodnicy Nowosolnej i przebudowa Brzezińskiej

Mała obwodnica Łodzi: Mieszkańcy Łodzi protestują przeciwko budowie ulicy Konstytucyjnej

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto