Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy łódzki tramwaj do odśnieżania torowisk MPK ma około... 50 lat

(gb)
Lemiesz może być mocowany z obu końców tramwaju.
Lemiesz może być mocowany z obu końców tramwaju. fot. Maciej Stanik
Tramwaj do odśnieżania torowisk w Łodzi waży prawie 25 ton. Tramwaj został zbudowany w MPK na podwoziu niemieckiego pojazdu GT 6, potocznie nazywanego Helmutem. Cały pokryty blachą, szyby ma tylko z przodu i z tyłu, przez co wygląda, jak pojazd pancerny.

Pancerny tramwaj ma zamontowane wewnątrz dwa zbiorniki na piach i sól, z których mogą być posypywane tory. Każdy ma pojemność około 3 ton. Lemiesz o szerokości ponad 2 metrów można przymocować z obu końców tramwaju, bo ma on dwie kabiny motorniczego. Nie potrzebna jest więc pętla, by mógł jechać w przeciwną stronę. Konstrukcja tramwaju została sprowadzona z Niemiec z miejscowości Bielefeld i prawdopodobnie liczy ponad 50 lat.

- Budowa odśnieżarki zajęła nam kilka miesięcy - mówi Witold Talar, inżynier MPK odpowiedzialny za tabor. - Na razie tylko dwie osoby potrafią go prowadzić.

Do tej pory MPK korzystało ze starych wysłużonych odśnieżarek, których podzespoły opierały się na częściach używanych w starach i żukach. Od pewnego czasu zdobycie tych części stanowi już problem. Nowa odśnieżarka ma być wykorzystywana między innymi na trasie ŁTR i liniach, gdzie kursują tramwaje niskopodłogowe.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto