Pancerny tramwaj ma zamontowane wewnątrz dwa zbiorniki na piach i sól, z których mogą być posypywane tory. Każdy ma pojemność około 3 ton. Lemiesz o szerokości ponad 2 metrów można przymocować z obu końców tramwaju, bo ma on dwie kabiny motorniczego. Nie potrzebna jest więc pętla, by mógł jechać w przeciwną stronę. Konstrukcja tramwaju została sprowadzona z Niemiec z miejscowości Bielefeld i prawdopodobnie liczy ponad 50 lat.
- Budowa odśnieżarki zajęła nam kilka miesięcy - mówi Witold Talar, inżynier MPK odpowiedzialny za tabor. - Na razie tylko dwie osoby potrafią go prowadzić.
Do tej pory MPK korzystało ze starych wysłużonych odśnieżarek, których podzespoły opierały się na częściach używanych w starach i żukach. Od pewnego czasu zdobycie tych części stanowi już problem. Nowa odśnieżarka ma być wykorzystywana między innymi na trasie ŁTR i liniach, gdzie kursują tramwaje niskopodłogowe.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?