Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe stacje Łódzkiego Roweru Publicznego powstaną na obrzeżach Łodzi

Agnieszka Magnuszewska
Grzegorz Gałasiński
W przyszłym roku system łódzkiego roweru publicznego ma zostać rozbudowany o kolejne stacje. Obecnie stacji jest 101, a rowerów 1010.

75 nowych stacji łodzianie wytypowali do sfinansowania z budżetu obywatelskiego. Trudno jednak będzie się ograniczyć tylko do utworzenia 75 wybranych lokalizacji.

- Zgodnie z oczekiwaniami łodzian stacje roweru publicznego mają powstać jeszcze na Widzewie, Teofilowie, Radogoszczu i Retkini. Nie uwzględniono stacji w środku miasta. Żeby system spiąć w całość i żeby sensownie działał, potrzebne jest jeszcze 30 kolejnych stacji roweru publicznego - wyjaśnia Bartosz Domaszewicz. - Tylko w Nowym Centrum Łodzi konieczne będzie utworzenie trzech lub czterech stacji. Łącznie musiałoby ich powstać 110. Natomiast objęcie systemem roweru publicznego całego miasta wymaga utworzenia 140 stacji. Zatem warto pomyśleć o kompleksowym rozwiązaniu.

Łódzki Rower Publiczny będzie działał do końca listopada

Radny Domaszewicz zwrócił się już do prezydent Łodzi z propozycją utworzenia od razu 140 stacji zamiast 110. Wymaga to zwiększenia budżetu na ten cel, ale okazuje się, że pieniędzy zarezerwowanych w budżecie obywatelskim i tak nie wystarczy.

- Kwoty uwzględnione w budżecie obywatelskim zostały niedoszacowane. Nie uwzględniono, że obsługa stacji roweru publicznego na al. Kościuszki wiąże się z innym kosztem niż na obrzeżach miasta. Nawet na dowóz rowerów trzeba zużyć więcej paliwa - tłumaczy Domaszewicz.

Poza tym pieniądze z projektu z budżetu obywatelskiego są tylko na rok. Utrzymanie stacji na Widzewie lub Retkini przez kolejne lata też wiąże się ze znalezieniem dodatkowych pieniędzy w budżecie miasta.

- Montaż dodatkowych 75 stacji i dostarczenie rowerów to koszt 5,7 mln zł. Kolejne 1,8 mln zł to obsługa tych stacji. Zatem utrzymanie nowych stacji przez rok będzie kosztować 7,5 mln zł. W przypadku umowy trzyletniej różnica nie jest wielka, bo mówimy o 11 mln zł, więc korzystniej byłoby zawrzeć umowę na trzy lata - mówi Domaszewicz.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto