Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowa droga nad tunelem kolei

Marcin Bereszczyński
Tak ma wyglądać przedłużenie Nowowęglowej od al. Grohmanów do ul. Kopcińskiego z włączniem Nowowęglowej do Wydawniczej. Budowa nowej ulicy ma rozpocząć się jeszcze tego lata, a zakończenie prac zaplanowano na drugą połowę przyszłego roku
Tak ma wyglądać przedłużenie Nowowęglowej od al. Grohmanów do ul. Kopcińskiego z włączniem Nowowęglowej do Wydawniczej. Budowa nowej ulicy ma rozpocząć się jeszcze tego lata, a zakończenie prac zaplanowano na drugą połowę przyszłego roku materiały prasowe
Skanska wygrała przetarg na budowę ulicy nazwanej roboczo Nowowęglową. Prace zaczną się wkrótce. Ulica połączy al. Grohmanów z ul. Kopcińskiego, Wydawniczą, a w przyszłości z Nowokonstytucyjną.

Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi ogłosił wczoraj, że wybrał wykonawcę ulicy Nowowęglowej od al. Grohmanów do Kopcińskiego. Budowę zrealizować ma Skanska za 15,8 mln zł. Prace powinny zakończyć się w drugiej połowie przyszłego roku. Wstępnie mówi się o zakończeniu robót w sierpniu 2018 r. Później ma nastąpić rozliczenie inwestycji.

Nowowęglowa będzie poprowadzona na trasie dawnych torów kolejowych wiodących do dworca Łódź Fabryczna.

Do budowy Nowowęglowej zgłosiły się cztery firmy. Najtańszą ofertę zaproponowała firma Kral - 13 mln zł. Nie została jednak wybrana na wykonawcę inwestycji.

- Najtańsza oferta była źle wyceniona. Wykonawca przyznał, że zaoferował rażąco niską cenę. Dlatego w przetargu wyłoniono kolejną ofertę, którą złożyła Skanska - powiedział Marcin Dyguda z Zarządu Inwestycji Miejskich.

Skanska zaoferowała 15,8 mln zł za roboty budowlane. Cała inwestycja związana z budową Nowowęglowej i włączeniem jej do węzła przy ul. Kopcińskiego ma kosztować 36 mln zł, z czego 15 mln zł to dofinansowanie unijne. W koszt całej inwestycji wchodzą dodatkowe zlecenia, nadzór inwestorski, a przede wszystkim wykupy nieruchomości i przejęcie terenów pod inwestycję. Chodzi głównie o teren Zakładu Wodociągów i Kanalizacji, przez który przechodzić będzie włączenie jezdni z Nowowęglowej na wiadukt na ul. Kopcińskiego.

- Obecnie trwa etap przejmowania tych nieruchomości pod inwestycję - mówi Marcin Dyguda. - Wykup jest prowadzony w oparciu o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Musimy też wygasić prawo użytkowania wieczystego od PKP, bo Nowowęglowa będzie biegła nad tunelem kolejowym. Prawo użytkowania wieczystego tego terenu ma obecnie PKP.

Nowowęglowa będzie zaczynała się od skrzyżowania al. Grohmanów z Wierzbową. Będzie biegła równolegle do ul. Tuwima. Tuwima będzie ślepa, ale zbudowany zostanie z niej zjazd do Nowowęglowej. Z nowej ulicy będzie można wjechać (przez obecny teren ZWiK) na wiadukt na ul. Kopcińskiego. Nowowęglowa przebiegnie pod tym wiaduktem i będzie prowadziła do ronda, które rozprowadzi ruch na drugą nitkę ul. Kopcińskiego i do Wydawniczej. Rondo będzie miało wyprowadzenie w kierunku planowanej ul. Nowokonstytucyjnej. Budowa drogi w kierunku planowanej Nowokonstytucyjnej zacznie się, gdy miasto zdobędzie unijne fundusze na tę inwestycję i zapewni w budżecie pieniądze na własny wkład do inwestycji. Przy rondzie rozbudowana zostanie krańcówka autobusowa. Ma być sześć stanowisk dla autobusów i pomieszczenia socjalne dla kierowców.

Zburzony będzie wewnętrzny wiadukt tramwajowy na ul. Kopcińskiego. Tramwaje pojadą pod wiaduktem. Tory na ul. Kopcińskiego połączą się z nowym torami wzdłuż Nowowęglowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto