Nie tylko termalne bogactwo sprzyja rozwojowi turystyki

Artykuł sponsorowany
Termy Uniejów – to marka turystyczna, która zyskuje popularność nie tylko wśród mieszkańców województwa łódzkiego. Sława Term rozprzestrzenia się, przyciągając turystów spoza naszego regionu, szczególnie z Mazowsza i Wielkopolski. Wszystko zmierza ku temu, by ziściło się marzenie burmistrza Józefa Kaczmarka i słowo „Uniejów” wymieniano jednym tchem obok Zakopanego czy Ciechocinka.

Projekt unijny „Termy Uniejów – regionalny markowy produkt turystyki uzdrowiskowej” – wart blisko 106 milionów złotych i dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego kwotą 90 milionów złotych – z roku na rok coraz piękniej owocuje.

Sława basenów termalnych – z wodą o temperaturze od 33 stopni Celsjusza latem do 36 stopni Celsjusza zimą, odwiedzanych przez kilkaset osób dziennie – oraz kompleksu saun wzbogacona została o inne turystyczne obiekty. Obok Kasztelu Rycerskiego – podziwianego w drodze do basenów – nieodłącznym punktem turystycznych pielgrzymek jest Zagroda Młynarska z bazą noclegową, z pięcioma zabytkowymi obiektami przeniesionymi z różnych punktów województwa i kopią stodoły z miejscowości Besiekiery.

Również dzięki funduszom unijnym odzyskał swą świetność – może nawet przewyższając historyczny wystrój – XIV-wieczny zamek i jego parkowe otoczenie. Nie do poznania jest, stojące nieopodal, stare kino z lat 50. minionego wieku – obecnie Dom Pracy Twórczej łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych.

Rozkwit Uniejowa trwa – niepokojąc innych uczestników licznych konkursów na najlepszy produkt turystyczny.
Z Uniejowem i rzeką Wartą swym urokiem konkurować może Pilica ze swymi rozlicznymi zakolami (nazywanymi kiedyś – okrąglicami). Od tych zakoli zrodziła się nazwa: Tomaszowska Okrąglica, stając się częścią tytułu projektu unijnego: „Tomaszowska Okrąglica – wsparcie promocji i działań marketingowych tomaszowskiego produktu turystycznego”, dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013. Całkowita wartość projektu to ponad 570 tys. zł, a kwota dofinansowania – 85 proc., czyli ponad 460 tys. zł.
Głównym celem projektu jest wparcie promocji trzech głównych tomaszowskich atrakcji turystycznych: Skansenu Rzeki Pilicy, Rezerwatu Niebieskie Źródła oraz podziemnej trasy turystycznej w Grotach Nagó-rzyckich. To promocja poprzez organizację imprez otwierających i zamykających sezon turystyczny, wydanie folderów i przewodników, produkcję i emisję filmów oraz prowadzenie witryny internetowej o Tomaszowskiej Okrąglicy.
Jak we wszystkim – i w turystyce konkurencja jest wskazana. Zwłaszcza, że dotacje RPO WŁ jej sprzyjają.


Wygraj pobyt na zamku i w termach

Zapraszamy do udziału w konkursie z atrakcyjnymi nagrodami. Wystarczy odpowiedzieć na pytanie: „Dlaczego warto spędzić weekend w Termach Uniejów, inwestycji, która została zrealizowana dzięki funduszom europejskim w ramach RPO?” Nagrodzimy najciekawsze odpowiedzi. Odpowiedzi wraz ze swoimi danymi (imię i nazwisko) należy przesyłać na adres e-mail: [email protected] w temacie wpisując Konkurs – Termy Uniejów. Konkurs potrwa od środy 03.07.2013 do 19.07.2013. Zwycięzcy zostaną powiadomieni o wygranej drogą e-mailową. Nagrodą w konkursie jest: zaproszenie do XIV-wiecznego Zamku Arcybiskupów Gnieźnieńskich w Uniejowie na pełen magii i ciepła pobyt weekendowy. Zaproszenie obejmuje: jeden nocleg w 2-osobowej komnacie zamkowej ze śniadaniem, pobyt w Kompleksie Termalno-Basenowym (3-godzinne karnety wstępu dla każdej osoby). Szczegóły oraz regulamin konkursu na http://www.lodz.naszemiasto.pl/serwisy/rpo2013.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto