Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nie dojedziesz na Wrocław Główny. Wysadzą cię koło FAT-u

Przemysław Wronecki
Robotnicy po obu stronach wiaduktu nad ulicą Grabiszyńską ustawiają już  metalowe ściany, których zadaniem będzie podtrzymanie  nasypu kolejowego podczas prac na pierwszym torze
Robotnicy po obu stronach wiaduktu nad ulicą Grabiszyńską ustawiają już metalowe ściany, których zadaniem będzie podtrzymanie nasypu kolejowego podczas prac na pierwszym torze fot. Przemysław Wronecki
Ruszył remont wiaduktu nad ulicą Grabiszyńską. Trwa rozbiórka kamiennych, ozdobnych elementów przyczółków. Zostaną one zabezpieczone, by nie uległy uszkodzeniu w trakcie modernizacji konstrukcji wiaduktu. Zostanie wyremontowany. Obecnie ta konstrukcja, na której znajdują się trzy tory, jest w bardzo złym stanie technicznym. Niestety, prace na torach to utrudnienia dla pasażerów kolei. W czasie remontu wiaduktu i torów część pociągów z południa regionu nie będzie dojeżdżać na Dworzec Wrocław Główny. Zatrzyma się na tymczasowym przystanku koło FAT-u.

Jak wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., rozpoczęto także budowę szczelnych, metalowych ścianek, które będą podtrzymywać nasyp kolejowy od strony miasta. Mają one zabezpieczyć go przed uszkodzeniem w trakcie prowadzonych prac przy przebudowie pierwszego z torów, który zostanie przesunięty w stronę miasta. Nieunikniony będzie też remont dwóch pozostałych torów.

Niestety, prace na torach to utrudnienia dla pasażerów kolei. W czasie remontu wiaduktu i torów część pociągów z południa regionu nie będzie dojeżdżać na Dworzec Wrocław Główny. Zatrzyma się na tymczasowym przystanku koło FAT-u. - Trwają jeszcze rozmowy na temat tego, czy zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza między tymczasową stacją a Dworcem Głównym. Czy może wystarczy komunikacja miejska? - zastanawia się Mirosław Siemieniec.

Utrudnienia czekają też kierowców. Jak zapewniają kolejarze, wykonawca nie rozważa wariantu całkowitego zamknięcia ruchu pod wiaduktem. Praw-dobnie wyłączona z ruchu będzie najpierw jedna część jezdni na Grabiszyńskiej, potem druga.

By zminimalizować utrudnienia dla pasażerów MPK, spółka ta zdecydowała się jeszcze pod koniec zeszłego roku przebudować trakcję pod wiaduktem. Dzięki temu tramwaje będą mogły tędy jeździć nawet, gdy zostanie zdemontowana część konstrukcji.

Pierwszych utrudnień możemy spodziewać się na przełomie 2014/2015 r. - Wtedy też wejdzie w życie nowy rozkład jazdy uwzględniający prace przy wiadukcie - zapewnia Siemieniec.

Wcześniej z utrudnieniami muszą się liczyć kierowcy i pasażerowie MPK na ul. Starogroblowej. Wyburzane są tam stare ceglano-betonowe przyczółki wiaduktu, na których spoczywały przęsła. Ten wiadukt też zostanie poszerzony. Zmieszczą się pod nim dwa nowe pasy ruchu (będą dwie jezdnie po dwa pasy) i miejsce pod tory tramwajowe.

- Planujemy we wrześniu rozpocząć naszą część prac na Starogroblowej - mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji. WI mają przebudować jezdnię, sieć kanalizacyjną i wodociągową. Tu też będą utrudnienia. Nie ma wciąż planu objazdów, ale pewne, że na czas prac będzie zamknięty przejazd pod wiaduktem przynajmniej w jednym kierunku.

Przebudowa obu wiaduktów prowadzona jest w ramach modernizacji linii kolejowej E 59 Wrocław - Poznań. Jest poślizg, bo zapowiadano, że Starogrob-lowa będzie gotowa w 2013 r. Ale plan pokrzyżowała upadłość lidera konsorcjum wykonującego prace. Aktualny termin oddania tej inwestycji to sierpień 2015 roku, a wiaduktu na Grabiszyńskiej - do końca 2015 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto