Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nadal brak harmonogramu budowy Dworca Fabrycznego w Łodzi

Marcin Bereszczyński, (kac)
Grzegorz Gałasiński
W środę radni z komisji ds. Nowego Centrum Łodzi usłyszeli dobrą i złą wiadomość. Dobra dotyczy budowy tzw. głowicy zachodniej dworca Fabrycznego za 200 mln zł. Zła wiadomość to ta, że władze Łodzi nadal nie mają harmonogramu prac, chociaż zapewniano, że dokument dotrze do Łodzi w środę, a jeśli nie, to tego dnia podana zostanie informacja o konkretnym terminie przedstawienia harmonogramu.

Zachodnia głowica dworca to podziemna sieć torów umożliwiająca manewrowanie i zawracanie pociągów. Bez niej podziemny Fabryczny byłby tylko stacją czołową, co oznacza, że pociągi dojeżdżałyby wyłącznie do peronów, tak jak na starym dworcu. Na peron musiałaby podjeżdżać druga lokomotywa od strony Widzewa i odholować pociąg.

O ile na starym Fabrycznym było w pobliżu wiele bocznic i torów odstawczych, co umożliwiało szybkie odholowanie pociągów w te miejsca, tak w przypadku podziemnego dworca nie planowano takich rozwiązań. W efekcie pociągi blokowałyby perony albo tory w tunelu prowadzącym w stronę stacji Łódź Widzew.

Zachodnia głowica pełnić będzie jeszcze jedną rolę. Będzie przedsionkiem tunelu średnicowego prowadzącego w stronę Łodzi Kaliskiej. Budowa tunelu też zbliża się dużymi krokami. Zapadła już decyzja o sfinansowaniu koncepcji projektu tego tunelu.

Czytaj dalej: Wciąż nie ma harmonogramu budowy Dworca Fabrycznego

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto