Zachodnia głowica dworca to podziemna sieć torów umożliwiająca manewrowanie i zawracanie pociągów. Bez niej podziemny Fabryczny byłby tylko stacją czołową, co oznacza, że pociągi dojeżdżałyby wyłącznie do peronów, tak jak na starym dworcu. Na peron musiałaby podjeżdżać druga lokomotywa od strony Widzewa i odholować pociąg.
O ile na starym Fabrycznym było w pobliżu wiele bocznic i torów odstawczych, co umożliwiało szybkie odholowanie pociągów w te miejsca, tak w przypadku podziemnego dworca nie planowano takich rozwiązań. W efekcie pociągi blokowałyby perony albo tory w tunelu prowadzącym w stronę stacji Łódź Widzew.
Zachodnia głowica pełnić będzie jeszcze jedną rolę. Będzie przedsionkiem tunelu średnicowego prowadzącego w stronę Łodzi Kaliskiej. Budowa tunelu też zbliża się dużymi krokami. Zapadła już decyzja o sfinansowaniu koncepcji projektu tego tunelu.
Czytaj dalej: Wciąż nie ma harmonogramu budowy Dworca Fabrycznego
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?