Główne założenia przygotowywanego programu to: wprowadzenie stref z ograniczeniem prędkości do 30 km/godz., zawężenie jezdni i tzw. azyle dla pieszych. Od pięciu lat taki program ma Gdańsk. "Tempo 30" obowiązuje tam na ponad połowie ulic.
W ciągu najbliższych dni Zarząd Dróg i Transportu ma przedstawić ostateczną wersję łódzkiego programu BRD, nad którym urzędnicy pracują od lat. Dokument opiera się na opracowaniu przygotowanym przez gdańską Fundację Rozwoju Inżynierii Lądowej. Według niej główną przyczyną ponad 7 tys. wypadków w Łodzi w latach 2009 - 2012, były m.in. nieprawidłowo wyprofilowane skrzyżowania i brak ograniczenia dozwolonej prędkości do 30 km/godz.
Zgodnie z założeniem programu BRD, strefy uspokojonego ruchu miałyby powstać na Chojnach oraz w zrewitalizowanych kwartałach w centrum Łodzi. Jak przekonywał radnych Tomasza Wawrzonka z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, realizowany w tym mieście program uspokajania ruchu spowodował spadek liczby ofiar śmiertelnych o 30 procent. Oprócz stref "tempo -30" wprowadzono tam liczne skrzyżowania równorzędne i ograniczono liczby przejść dla pieszych.
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?