Numer telefonu, pod którym można porozmawiać z urządzeniem - 0-801-301-309 pasażerowie MPK znają od dawna. Jednak od niedawna dostosowano do niego portal głosowy, co oznacza, że przedtem dzwoniący rozmawiali z pracownikiem MPK, a teraz z komputerem.
- System ten testowaliśmy przez ostatnie tygodnie. Próby wypadły bardzo pomyślnie, bowiem skuteczność portalu głosowego wynosi aż 95 procent - podkreśla Andrzej Słowik, specjalista w dziale obsługi pasażera MPK. - Oznacza to, że w tylu przypadkach udzielał on prawidłowych informacji, zaś w pozostałych sytuacjach nie do końca zrozumiał pytania i prosił o ich powtórzenie lub o dodatkowe informacje.
W praktyce wygląda to tak, że pracownicy "centrum dowodzenia" MPK na bieżąco wprowadzają do portalu dane o przestojach - głównie tramwajów - na trasach w Łodzi. Wiedzą też orientacyjnie, jak długo potrwa usuwanie skutków wypadku lub awarii, jak długo będą stały pojazdy i kiedy ich ruch zostanie odblokowany.
Portal odpowiada również na pytania dotyczące rozkładu jazdy, czy ceny biletów. Komputer pomoże nam też w sytuacji, gdy w tramwaju lub autobusie MPK zgubimy coś cennego.
Więcej szczegółów w serwisie Dziennika Łódzkiego
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?