Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MPK przetestuje poznański tramwaj [zdjęcia]

Redakcja
Jeśli pasażerom spodoba się testowany przez MPK Łódź tramwaj, pojawi się on w mieście. W przyszłym roku mogłoby jeździć 20 takich wagonów.
Zajezdnia tramwajowa na Brusie. Miejsce, gdzie czas się zatrzymał [zdjęcia]

W czwartek (10 maja) MPK Łódź zaprezentowało tramwaj Moderus Beta MF 02 AC. Ponad 28-metrowy wagon został wypożyczony z MPK Poznań, gdzie kursuje na co dzień.

- Nasza infrastruktura nie pozwala, aby wszędzie poruszały się tramwaje niskopodłogowe. Brakuje nam też pieniędzy, aby kupować wyłącznie tabor nowy. W związku z tym chcemy powrócić do koncepcji tramwaju z fragmentem niskiej podłogi i postanowiliśmy zrobić mały eksperyment - mówił Zbigniew Papierski, prezes MPK Łódź.

Co to za eksperyment? Łódzki przewoźnik nie chce na razie budować własnej konstrukcji, lecz przetestować wagon zmodernizowany w poznańskim Modertransie. Przez najbliższy miesiąc tramwaj będzie kursował na wszystkich liniach w mieście. To pozwoli przetestować go jak największej liczbie pasażerów. - Zaletą tego wagonu jest to, że nie wymaga aż tak doskonałej infrastruktury torowo-sieciowej. Wjedzie on praktycznie na każdy tor - tłumaczy Witold Talar z Zakładu Techniki MPK.

Moderus Beta, to nic innego jak przerobione dwa wagony typu 805N. Z jednego z nich odcinana jest cześć przednia a z drugiego część tylna. Po tym procesie wstawia się całkowicie nową cześć niskopodłogową i łączy. Oczywiście rama starych wagonów zostanie wzmocniona i odpowiednio zakonserwowana.



MPK Łódź liczy, że pasażerom nowy tramwaj się spodoba

Sam tramwaj robi pozytywne wrażenie. Jest dość przestronny, posiada informację pasażerską, rozbudowany system monitoringu wizyjnego oraz klimatyzacjękabiny motorniczego i przedziału pasażerskiego.Pomiesci aż 207 pasażerów, 39 będzie mogło usiąść.
**Jeśli Moderus spodobałby się łódzkim pasażerom, czy jest szansa, że tramwaje zostaną w ten sposób zmodernizowane? - Jesteśmy w stanie w miarę szybko rozpocząć ich produkcję w Łodzi - deklaruje Radosław Podogrocki wiceprezes MPK Łódź. Koszt modernizacji według tej techniki wynosi ok. 3 mln złotych.**Dla porównania koszt zakupu nowego pojazdu niskopodłogowego waha się od 7 mln złotych w górę.


Nowy wagon w liczbach

Długość, szerokość, wysokość28 m, 2,2 m, 3,3 m
Masa wagonu40 t
Łączna ilość miejsc207 (39 siedzące, 177 stojące)
Prędkość maksymalna70 km/h

**Pasażerowie między innymi na profilu MPK na Facebooku dowiedzą się, na jakiej linii danego dnia kursować będzie testowany tramwaj. Do końca tego roku MPK chce zmodernizować po staremu jeszcze 20 składów, co da w sumie 40 wagonów.**

Dopiero w przyszłym roku przewoźnik rozpocznie ewentualną modernizacje w stylu poznańskim, czyli z częścią niskopodłogową. Prawdopodobnie kilka ze zmodernizowanych wagonów trafi na przebudowaną trasę W-Z, gdzie urzędnicy nie zaplanowali wcześniej kupna nowego taboru.

Czytaj więcej o

komunikacji w Łodzi

:

PKS został na Węglowej i wprowadził zamieszanie. Czy opóźni to budowę dworca?
Na Tuwima i Struga pojawią się pierwsze buspasy
Polecamy na MM Łódź
Juwenalia 2012 w Łodzi| Noc Muzeów 2012 w Łodzi | Student na rowerze | Kolory ulic Łodzi | Konkursy | Widzew Łódź | ŁKS Łódź|PKP - rozkład jazdy| Karaoke w Łodzi| Auto Radar

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto