Nowe tramwaje Duwag GT8N wyjechały na łódzkie tory nad ranem w czwartek, 28 sierpnia. MPK kupiło je z Helsinek, do Polski przypłynęły na promie. Ich zakup, transport i przystosowanie do ruchu kosztowały miejskiego przewoźnika 280 tys. zł.
Tramwaje jeździły po ulicach Helsinek zaledwie przez sześć lat. Wcześniej przez kilka dekad korzystali z nich mieszkańcy Mannheim, skąd w 2006 roku trafiło do Łodzi sześć pierwszych wagonów GT8N. Łącznie na łódzkich torach będzie można zobaczyć osiem tego typu pojazdów.
Nocne autobusy pojadą co pół godziny? Jest kolejny wniosek do budżetu obywatelskiego
Rok produkcji tramwaju to 1962, co zaskakuje biorąc pod uwagę bardzo dobry stan techniczny pojazdów i komfort jazdy. - Dużą zaletą tych wagonów jest to, że mogą jeździć po zużytym torowisku. Mają także część niskopodłogową, gdzie bez problemu można wstawić wózek lub rower - mówi Stanisław Galia z MPK Łódź.
Każdy z tramwajów ma 56 miejsc siedzących. Po przewiezieniu do Łodzi w każym z nich wymieniono oświetlenie, zamontowano czuwak oraz wprowadzono poprawki lakiernicze. Pierwszy z nowych Duwagów pomalowano w tradycyjne czerwono-żółte barwy. Drugi będzie wyróżniał się fabrycznym, zielono-kremowym lakierem. Pod koniec 2014 roku MPK nie wyklucza zakupu dwóch kolejnych wagonów GT8N z Helsinek.
Zobacz, jak wyglądają nowe Duwagi łódzkiego MPK:
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?