Przypomnijmy, że Łódź chce, by od 2012 roku pasażerów na trasie Łódź - Ozorków woziło MPK. Sprzeciwiają się temu pracownicy MKT, dla których odebranie linii 46 oznaczałoby koniec ich firmy.
Radosław Podogrocki, prezes łódzkiego MPK mówi: - Nie możemy dojść do porozumienia z przedstawicielami MKT i do tej pory nie uwzględniliśmy w planie na przyszły rok przyjęcia zatrudnionych tam osób. Gdyby to MKT miało obsługiwać "46", powinno zacząć płacić Łodzi za korzystanie z linii tramwajowej; od kilku lat tego nie robi. Ich tramwaje powinny być wyposażone w autokomputery, by mogły kursować na trasie ŁTR. Trzeba też zwrócić uwagę na koła w pojazdach MKT, które mogą niszczyć torowiska.
Stanisław Zuchmański ze związków zawodowych MKT uważa te zarzuty za bezpodstawne. –Koła w naszych tramwajach mniej niszczą torowiska niż PESY, bo wyposażone są w systemy do smarowania szyn przy jeździe w łukach. Co się tyczy komputerów, to nasze tramwaje je mają, a podłączenie do łódzkiego systemu GPS to żaden problem. Z opłaty za korzystanie z torowiska byliśmy zaś zwolnieni, bo pokrywamy wydatki związane z linią między Helenówkiem a Zgierzem, za którą nie płaci MPK.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?