Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Łódzkiego na zakupach

Alicja Zboińska
GFK Polonia przyjrzała się zwyczajom zakupowym łodzian
GFK Polonia przyjrzała się zwyczajom zakupowym łodzian fot. Krzysztof Szymczak
Firma GFK Polonia na zlecenie Fabryki Biznesu przyjrzała się preferencjom zakupowym mieszkańców regionu łódzkiego. 98 proc. nie wyobraża sobie życia bez wizyt w centrach handlowych. Kiedy już wybierzemy się do tego centrum, to głównie po to, by zrobić zakupy w hipermarkecie - tak odpowiedziało 56 procent ankietowanych.

Dla 39 procent głównym powodem odwiedzin w galerii handlowej jest rozglądanie się po sklepach, a pięć procent mniej wybiera się tam po zaplanowane zakupy. Po dziewięć procent osób w centrach handlowych po prostu spędza czas poza domem lub spotyka się z przyjaciółmi na pogaduchy.

"Mieszkańcy strefy oddziaływania lubią centra handlowe za możliwość dokonania w nich kompleksowych zakupów, duży wybór różnych sklepów, lokali i marek w jednym miejscu" - czytamy w raporcie GFK Polonia. Przeszkadzają natomiast tłok, a część mieszkańców uważa, że galerie handlowe oferują zbyt wysokie ceny.

Zaledwie 15 procentom badanych dotarcie do najbliżej położonego centrum handlowego zajmuje nie więcej niż pięć minut. Blisko połowa, a dokładnie 49 proc., potrzebuje od 6 do 15 minut, a 28 procent od 26 do 30 minut. Zestawienie zamyka 7 procent badanych, którzy jadą na zakupy ponad pół godziny.

Ankieterzy GFK Polonia zbadali też, jakie części centrów handlowych najczęściej odwiedzamy.

W łódzkich centrach handlowych to hipermarket/supermarket oraz galeria handlowe są odwiedzane najczęściej - doszli do wniosku ankieterzy. - Chociaż oferta rozrywkowa i usługowa są relatywnie najrzadziej "konsumowane", to korzysta z nich ponad połowa spośród badanych osób.

Wiadomo już także, gdzie najczęściej kupujemy pewne grupy produktów. Po artykuły RTV i elektronikę wybieramy się przeważnie do sklepów sieciowych z tym asortymentem (63 proc. wskazań), hipermarketów (14 proc.) i galerii handlowych (11 proc.). Artykuły sportowe kupujemy w galerii handlowej (tak deklaruje 38 proc. badanych), hipermarkecie (21 proc.), sklepie nienależącym do sieci (15 proc.). Hipermarkety wygrywają natomiast w kategorii zakupów dla dzieci - artykuły dla maluchów w handlowych blaszakach kupuje 27 proc. klientów, a 3 proc. mniej wybiera się po nie do galerii handlowej.

Po ubrania natomiast wybieramy się albo do galerii handlowej (35 proc.), albo na bazary i targowiska (29 proc.). Podobnie jest z butami, choć przewaga galerii nad bazarem jest większa.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto