Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mazda6 2.2 CD Sport Kombi [test samochodu]

Kuba Błoszyk
Kuba Błoszyk
Rodzinna limuzyna - tak w skrócie można opisać nowy model popularnej "szóstki". Testowana przez nas wersja samochodu to turbodiesel o mocy 185 KM.

Aktualny model Mazdy6 jest większy od poprzednika, co oznacza, że powiększono również bagażnik. Przede wszystkim pojawiły się nowe silniki, a kabinę jeszcze bardziej wzbogacono niż w poprzedniej "szóstce" i nafaszerowano elektroniką.

Szczególnie jest to widoczne na desce rozdzielczej, gdzie wręcz panuje natłok przycisków i pokręteł, które głównie służą do obsługi zestawu audio. Zarówno wygląd jak i brzmienie sprzętu muzycznego zainstalowanego w aucie robi wrażenie, jednak bez instrukcji ani rusz.

To samo dotyczy przycisków na kierownicy, którymi można obsługiwać sprzęt audio oraz funkcje komputera pokładowego. Producent mógłby trochę uprościć wyszukiwanie poszczególnych danych.

Złego słowa natomiast nie można powiedzieć o zestawie zegarów. Wskaźniki w cylindrycznych obudowach są czytelne, a ich podświetlenie - pomimo
czerwonego blasku - nie męczy wzroku podczas nocnej jazdy.

W kabinie "szóstki" nie brakuje miejsca. Wygodnie podróżują zarówno osoby na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie. Co ciekawe, nie będzie również problemu ze zmieszczeniem ich bagażu.

W 519-litrowym bagażniku zmieści się naprawdę sporo. Jeśli jednak potrzebujemy przewieźć coś większego, to przestrzeń bagażową można powiększyć do 1.751 l. Ułatwi to system karakuri: oparcie kanapy, dzielone niesymetrycznie w stosunku 60/40, składa się płasko na siedziska po pociągnięciu za specjalne uchwyty w bocznych ścianach kufra. Nie trzeba przy tym wyjmować zagłówków.

Ekonomiczny silnik

Czterocylindrowy, 2,2-litrowy turbodiesel, który pracował pod maską testowanego auta, to silnik dobrze dobrany do tego modelu. Jedyne, co może budzić zastrzeżenia, to zbyt wolny wzrost obrotów na drugim biegu. Jednak gdy wskazówka obrotomierza przekroczy próg 1800 obr/min, auto radzi sobie już idealnie. Nic dziwnego, bo maksymalny moment obrotowy wynosi aż 400 niutonometrów.

Inną zaletą zastosowanego turbodiesla, to wysoka kultura pracy. Silnik nie hałasuje nawet po porannym rozruchu.

No i rzecz najważniejsza – niskie spalanie. Według danych fabrycznych średnie zużycie oleju napędowego na 100 km wynosi 5,7 litra. Podczas naszego testu średnie spalanie wyniosło 6 litrów, co jest bardzo dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę moc silnika i gabaryty samochodu.

Zwinna na szosie

Auto oprócz dynamicznego naędu posiada również sportowe zawieszenie, które znacznie poprawia komfort jazdy. Kombi Mazdy zaskoczyło nas zachowaniem na drodze. Mimo dużych gabarytów auto prowadzi się jak po sznurku.

Do tego należy dodać, że w układzie kierowniczym dobrze wyważono proporcje pomiędzy siłą wspomagania a precyzją prowadzenia. Kierowca panuje nad autem, a przy tym ma ogromną frajdę z jazdy.  Poza tym Mazdzie6 niestraszna jazda po naszych dziurawych drogach. To zasługa zawieszenia - dwuwahaczowego z przodu i wielowahaczowego tylnego.

Stylowa, rodzinna i sportowa

Na koniec jeszcze parę zdań o stylistyce. Mazda6 kombi to jeden z ciekawszych samochodów w segmencie auta klasy średniej. Szczególnie dynamicznie wygląda przednia partia nadwozia, gdzie dominuje wydatny zderzak oraz duże i skośne reflektory.

Postarano się również o atrakcyjne zaprojektowanie tyłu. W wielu autach kombi ta część nadwozia jest zwalista. W "szóstce” uniknięto tego wrażenia. Lekko sportowy charakter auta wyeksponowano, obniżając ku tyłowi linię dachu. Stylistycznym nawiązaniem do przedniej części karoserii są klosze tylnych lamp w kształcie przypominającym reflektory główne. Miłośnicy sportowego stylu zadowoleni będą również z układu wydechowego z dwoma, osobnymi końcówkami.

Mazda6 to auto na przede wszystkim rodzinne. Przestronne, wygodne i bezpieczne, ale z powodzeniem może tez pełnić rolę reprezentacyjnej limuzyny. Tym bardziej, że jest bardzo bogato wyposażona.

Dane techniczne i wyposażenie

Dł./szer./wys./rozst. osi: 4785/1795/1490/2725 mm
Silnik: turbodiesel, 2183 ccm, R4, 16V
Moc maks.: 185 KM przy 3.500 obr./min
Maks. moment obr.: 400 Nm przy 1800 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
Prędkość maksymalna: 216 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 s
Średnie zużycie paliwa na 100 km (miasto/trasa/średnio): 7,2/4,8/5,7 l
Wyposażenie standardowe: m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS/ESP, elektrycznie sterowane lusterka i szyby, centralny zamek z pilotem, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, radioodtwarzacz CD/MP3, tempomat, komputer pokładowy, reflektory przeciwmgłowe, skórzana tapicerka, podgrzewane przednie fotele.
Cena: 139000 zł


Źródło: Wojciech Frelichowski, "Wrażenia z jazdy: Mazda6 2.2 CD Sport Kombi (wideo)" - "Głos Pomorza"


 



 



poznańskie studniówki
relacje, zdjęcia, wideo
informacje, relacje
Witka i Risky
wracają do domu.
Dookoła świata

bieżąca relacja z podróży
pod patronatem
MM Moje Miasto Poznań
od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Mazda6 2.2 CD Sport Kombi [test samochodu] - Poznań Nasze Miasto

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto