- Wreszcie przyjemna matura - stwierdzili absolwenci XLVI Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Żeromskiego w Łodzi. - Jesteśmy zadowoleni i mamy nadzieję na wysoką punktację.
Mieli do napisania list nieformalny i wiadomość. Jako łatwe w odbiorze ocenili listeningi (teksty do słuchania ze zrozumieniem) i readingi (teksty do czytania).
- Cieszę się, że tym razem był do napisania list do kolegi w Anglii, a nie jak zdarzyło się kiedyś list formalny, zawierający jakieś obowiązkowe elementy - mówi Klaudia Mordzanowska. - Mogłam sobie pozwolić na pewną swobodę.
- Teksty były bardzo dobrze nagrane, wyraźnie i w dobrym tempie mówione, przejrzystym językiem - dodają Emilia Łucka i Monika Rytych.
Test z angielskiego sprawdzał umiejętność odbioru tekstów mówionych i czytanych oraz pisania tekstów własnych, zgodnie z zasadami gramatyki. Trzeba było też wykazać się znajomością właściwego słownictwa.
Matura 2011: język angielski [arkusze, pytania, odpowiedzi]
- Liczę na dobre wyniki - mówi Jacek Wyszyński, który po południu zdawał jeszcze egzamin rozszerzony z tego języka. - Marzę o studiach z wykładowym angielskim na Politechnice Łódzkiej.
- Matura z angielskiego przebiegła bez problemów - mówi Danuta Zakrzewska, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi.
Na poniedziałek zaplanowane są matury z wiedzy o społeczeństwie (wybrało ją ok. 1500 maturzystów w Łodzi) oraz historii sztuki (ok. 100 zdających). Maraton egzaminów pisemnych potrwa do 24 maja br.
* * * * *
Niespójne polecenia na maturze z języka polskiego
W arkuszu matury podstawowej z języka polskiego zauważono błąd. We wprowadzeniu do części pierwszej, dotyczącej rozumienia czytanego tekstu, polecono: "W zadaniach zamkniętych wybierz tylko jedną z zaproponowanych odpowiedzi. W poleceniu szczegółowym przy zadaniu 5 natomiast pojawiło się zdanie: "Zaznacz wszystkie właściwe". To wzbudziło wątpliwości i niepokój niektórych zdających.
Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie Tadeusz Mosiek wystosował specjalny komunikat w tej sprawie: "W związku z brakiem spójności między uwagą ogólną a poleceniami szczegółowymi do zadań zamkniętych znajdujących się w teście z egzaminu maturalnego z języka polskiego na poziomie podstawowym informuję, że wynikające z niego wątpliwości będą rozstrzygane na korzyść maturzystów.
Każdy zdający, który w zadaniach zamkniętych udzielił poprawnej odpowiedzi, niezależnie od tego, czy zastosuje się do uwagi ogólnej, czy do poleceń szczegółowych, otrzyma punkty przewidziane za właściwe wykonanie tych zadań."
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?