JĘZYK ANGIELSKI, POZIOM ROZSZERZONY - ODPOWIEDZI
STOSOWANIE STRUKTUR LEKSYKALNO-GRAMATYCZNYCH
ZADANIE 1
1.1. optional
1.2. automatically
1.3. safety
1.4. suggestions
1.5. enable
ZADANIE 2
2.1. The noise from the street made it hard for the students to concentrate fully.
2.2. We should not have allowed Mike to go to the party on his own.
2.3. Would you mind carrying that large bag for me?
2.4. New York is said to be a city that never sleeps.
2.5. The teacher accused me of not paying attention to her when she was talking to me.
ROZUMIENIE SŁUCHANEGO TEKSTU
ZADANIE 4
4.1. When talking about the beginnings of Project Gutenberg, Hart points to international cooperation as a novel feature. TRUE
4.2. Hart started Project Gutenberg by scanning texts into a computer. FALSE
4.3. Hart came up with the idea for Project Gutenberg while shopping for groceries. FALSE
4.4. Hart explains what he and Gutenberg have in common. TRUE
4.5. In the interview, Hart gives reasons for the popularity of e-books. FALSE
ZADANIE 5
5.1.C. IMPRESSIVE START DESPITE PROBLEMS
5.2.D. INJURIES SLOW DOWN PLAYER’S CAREER
5.3.G. UNEXPECTED DEFEAT FOR CURRENT TABLE LEADERS
5.4.E. TEAM FOCUSED ON GETTING BACK TO THE TOP
5.5.A. DISMISSAL OF THE COACHING TEAM
Pozostałe odpowiedzi znajdziecie w
JĘZYK ANGIELSKI, POZIOM PODSTAWOWY - ODPOWIEDZI
ZADANIE 1
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
1.1. Runners in this marathon cover over 40 kilometres every day. FALSE
1.2. To stay in the race, the runner has to be faster than the riders on camels. TRUE
1.3. Each morning runners get water for the whole day. FALSE
1.4. Runners are allowed to carry as much baggage as they want. TRUE
1.5. The speaker instructs listeners on how to prepare for a marathon. FALSE
ZADANIE 2
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
2.1 - D. I admired the bride’s appearance.
2.2 - A. I felt proud and patriotic.
2.3 - F. I felt a bit sad watching the ceremony.
2.4 - B. I did not notice much interest in the event.
2.5 - E. I was touched by the emotions of the crowd.
ZADANIE 3
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
3.1. Yvonne decided to work as a zookeeper because she
A. couldn’t earn her living in another way.
3.2. According to Yvonne, modern zoos
A. limit direct human contact with animals.
3.3. Which is true about the job of a zookeeper?
C. A zookeeper should be fit.
3.4. Yvonne says that young zookeepers
B. are better educated than older keepers.
3.5. In the interview, Yvonne
C. presents different aspects of her job.
ZADANIE 4
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
4.1 - C. Divide the selection process into parts.
4.2 - F. Prepare a few questions to ask over the phone.
4.3 - A. Plan when to meet each candidate.
4.4 - D. Think of the right place.
4.5 - H. Talk it over with other flatmates.
4.6 - G. Don’t hurry with the final decision.
4.7 - B. Talk to the candidate’s colleagues.
Pozostałe odpowiedzi znajdziecie w
Zobacz arkusze z poprzednich egzaminów:
- język polski - poziom podstawowy
- matematyka - poziom podstawowy
Zobacz Harmonogram matur 2013
Serwis specjalny: Matura 2013
A jak Wam poszedł dzisiejszy egzamin drodzy maturzyści? Piszcie w komentarzach.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?